واردات غیرنفتی از بندر شهید رجایی کاهش یافت

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش ۲۸ درصدی واردات غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی در ۱۱ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، ابراهیم ایدنی چهارشنبه در نشست تشریح عملکرد این بندر در 11 ماه امسال اظهار داشت: در این مدت هشت میلیون و451 هزار و 455 تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی وارد شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در این مدت همچنین سه میلیون و636 هزار و 850 تن کالاهی غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی ترانزیت شده است.
ایدنی تصریح کرد: در مدت مذکور پنج میلیون و 610 هزار و 353 تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که 21 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
به گفته وی در این مدت بیش از 688 هزار و 749 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر شهید رجایی به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 29 درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول اظهار کرد: نفت کوره، مازوت، مس، گوگرد، مواد معدنی، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل ،گندم و گندله آهن از جمله مواد نفتی و غیر نفتی است که در مسیر انتقال از آسیای میانه به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا از طریق ایران ترانزیت می شود.
ایدنی خاطرنشان کرد: در مجموع در این مدت 58 میلیون و 451 هزار و 585 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که 36 میلیون و 552 هزار و 482 تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 21میلیون و 899 هزار و 103 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از 40 پست اسکله و داشتن 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای (گنتری کرین) حدود 60 درصد از عملیات تخلیه وبارگیری و 90 درصد عملیات کانتینری بنادر سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

کد خبر 4739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =