استان کرمانشاه قابلیت افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال در استان، گفت: استان کرمانشاه از قابلیت و ظرفیت مناسب برای افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی برخوردار است.

به گزارش اگزیم نیوز، «بهزاد باباخانی» عصر پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان در سرسرای شهدای دولت استانداری؛ دستیابی به این مهم را مستلزم نگاه ملی به مقوله صادرات و فراهم کردن بسترهای لازم دانست و افزود: وزارتخانه ها باید اعتبارات مورد نیاز مرزهای رسمی استان را به صورت ویژه تخصیص دهند زیرا با بودجه‌های محدود استانی نمی‌توان زیرساخت مرزها را فراهم کرد.

وی همچنین بر ضرورت تفویض اختیارات لازم به مقامات استانی برای پیگیری مسائل مربوط به مرزها تاکید کرد و گفت: چندی پیش در این زمینه مکاتبه ای با امضای استاندار با مسئولان ملی داشتیم که خوشبختانه رئیس جمهور در سخنرانی اخیرشان بر ضرورت برخورداری استان‌های مرزی از این اختیارات اشاره کردند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه موضوع دیگر را ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط با مبادلات مرزی دانست و گفت: بر اساس ابلاغ رسمی دولت، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان مدیر مرزها مشخص شده و نشست شورای هماهنگی مرز با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط باید به صورت هفتگی برگزار شود و گزارش مصوبات آن توسط راهداری در کارگروه توسعه صادرات ارائه شود.

باباخانی تاکید کرد: گمرک متولی ارائه خدمات در مرزهای رسمی است و باید برای ارائه مطلوب این خدمات برنامه ریزی های لازم را انجام دهد. 

او بر ضرورت تصویب طرح جامع پایانه مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار تاکید کرد و گفت: راهداری باید هر چه سریع‌تر طرح جامع این سه مرز را برای تصویب در کارگروه ملی مربوطه ارسال نماید.

استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

کد خبر 47428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =