بازگشت سنگ‌آهن جهانی به سطح ۵۰ دلاری

قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز چهارشنبه چین با ادامه دادن به رشدهای اخیر خود، به بالاترین سطح از ماه سپتامبر رسید؛ اتفاقی که ناشی از افزایش قیمت فولاد ناشی از رشد تقویت تقاضای فصلی بوده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از افزایش اخیر قیمت‌ها، برخی از کارخانه‌ها در تانگشان چین (بزرگترین ایالات تولیدکننده فولاد چین)، تولیدات خود را بالا برده‌اند که این موضوع امید‌ها را برای ماندگاری افزایش فعالیت‌های ساخت‌وساز تقویت کرده است.
 

یک معامله‌گر سنگ‌آهن اهل شانگهای اعلام کرد:‌ «ما با چند کارخانه که کوره‌های خود را مجددا راه‌اندازی کرده‌اند صحبت کرده‌ایم تا وارد فصل نگهداری شوند، چرا که آنها در حال حاضر سود اندکی کسب می‌کنند.»
 
هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می با رشدی 1.3 درصدی 380 یوآن‌( 58 دلار) معامله شد. این در حالی بود که در اواسط معاملات امروز قیمت سنگ‌آهن به 383 یوآن‌(بالاترین سطح خود از 11 سپتامبر) نیز رسید. در بورس آتی شانگهای، قیمت هر تن میل‌گرد ساختمانی به (2007 یوآن)‌ رسید.
 
بر اساس آمار TSI، قیمت بالاتر مواد آهنی باعث افزایش قیمت سنگ‌آهن شده است که روز سه‌شنبه مجددا به بالای 50 دلار برای هر تن رسید. هفته گذشته این معیار جهانی قیمت سنگ‌آهن با رسیدن به سطح 50.50 دلاری بالاترین قیمت خود را از ماه اکتبر تجربه کرده بود.  
 
در سال جاری، سنگ‌آهن با رشدی 17.5 درصدی با سبقت گرفتن از طلا بهترین عملکرد را در میان کالاهای اساسی داشته است. معامله‌گران بر این باورند که برنامه چین برای کاهش ظرفیت مازاد در بخش‌هایی نظیر فولاد به کمک این بخش آمده و می‌تواند موجب حمایت قیمت و ادامه داشتن روند صعودی آن شود.    
 
چین روز دوشنبه اعلام کرد انتظار دارد تا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش ظرفیت مازاد، 1.8 میلیون کارگر (معادل 15 درصد از نیروی کار) را در صنایع فولاد و زغال‌سنگ را تعدیل کند و 100 میلیارد یوآن در طی دو سال  برای نقل‌مکان کارگران اختصاص دهد. معامله‌گر اهل شانگهای اظهار داشت که محدودشدن ظرفیت تولید به ثبات تقاضا کمک خواهد کرد.
    
لی ژین چوانگ، نایب رئیس اتحادیه آهن و فولاد چین اعلام کرد: «نسبت بدهی در کارخانه‌های فولاد اصلی چین با رشد 1.55 درصدی نسبت به سال قبل، به 70.06 واحد در سال 2015 رسید تا میزان کل بدهی این کارخانه‌ها به 3.27 هزار میلیارد یوآن (499 میلیارد دلار) برسد.»
کد خبر 4743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =