ایران و کره جنوبی پیمان دریایی امضا کردند

دولت کره جنوبی اعلام کرد، ایران و کره جنوبی پیمان های دریایی ای را در زمینه کشتیرانی و شیلات امضا کرده اند که راه را برای حضور گسترده تر شرکت های کره ای در بازار ایران هموار می کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ نیوز، دولت کره جنوبی اعلام کرد، ایران و کره جنوبی پیمان های دریایی ای را در زمینه کشتیرانی و شیلات امضا کرده اند که راه را برای حضور گسترده تر شرکت های کره ای در بازار ایران هموار می کند.

بر اساس اعلام وزارت اقیانوس ها و شیلات کره، این تفاهمات به کشتی های دو کشور اجازه می دهد که آزادانه از آب های یکدیگر عبور کنند و در صورت بروز وضعیت های اضطراری حمایت های یکسانی را دریافت نمایند.

تهران و سئول در سال 1998 نیز پیمان مشابهی را امضا کرده بودند، اما این پیمان هیچگاه اجرایی نشده بود.

صادرات محصولات شیلاتی کره جنوبی به ایران در سال گذشته میلادی به 21 میلیون دلار رسید که تنها یک درصد مجموع صادرات شیلاتی این کشور را تشکیل می داد.

با لغو تحریم های غرب علیه ایران، ناظران صنایع دریایی انتظار دارند ایران برای توسعه منابع طبیعی خود، پروژه های دریایی ای را به اجرا بگذارد.

موسسه رجیستر آو شیپینگ کره، که یک موسسه غیرانتفاعی طبقه بندی کشتی هاست با همتای ایرانی اش توافق کرده که یک سرمایه گذاری مشترک به منظور توسعه پروژه های احداث و مهندسی انجام دهند.

این وزارت خانه همچنین گفته، سرمایه گذاری مشترک مذکور به شرکت های کره ای اجازه خواهد داد تا به شکلی آسان تر در بازار ایران نفوذ کنند.

کد خبر 4744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =