صدور ۶۰۱ هزار و ۷۹۲ تن انواع کالا از استان مرکزی به خارج از کشور

اراک- ایرنا- مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: ۶۰۱ هزار و ۷۹۲ تن انواع کالا در یازده ماه امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی گمرکات استان مرکزی مهدی میر اشرفی افزود: این کالاها به ارزش 448 میلیون و 908 هزار و 768 دلار به 40 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، تونس، اسپانیا، قزاقستان، فرانسه، گرجستان، ارمنستان، بلژیک، سومالی و بنگلادش صادر شده است.
وی ادامه داد: ارزش صادرات کالا از استان مرکزی به خارج از کشور به دلیل کاهش قیمت میعانات نفتی نسبت به مدت سال گذشته 32 درصد کاهش یافته است.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: هیدروکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سنگین، شیشه و آینه، الیاف پلی استر، مرغ منجمد، قطعه های ریخته گیری از چدن، چیپس، بیسکوئیت، سیمان سفید و خاکستری، کاشی و سرامیک و مواد شوینده را عمده کالاهای صادراتی این استان به خارج از کشور است.
میراشرفی افزود: همچنین در این مدت 76 هزار و 238 تن انواع کالا به ارزش 197 هزار و 337 هزار و 551 دلار به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش یافته است.
وی ویریال الیاف سنتیک، بادام زمینی با پوست، مواد اولیه تولید، آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، درب آسان باز شوی آلومینیومی، پنبه، گلوله آلوبیتی، لوازم یدکی کولتیواتور و دستگاه پاستوریزاتور تتراپک را از عمده کالاهای وارده به استان مرکزی عنوان کرد.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: این کالاها از 30 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، اسپانیا، عربستان سعودی، ایتالیا، یونان، سوئیس، آلمان، دانمارک، هند و ارمنستان وارد استان شده است.
میر اشرفی گفت: در این مدت 313 پرونده مبارزه با کالای قاچاق به ارزش 122 میلیارد و 912 میلیون و 586 هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 109 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در این مدت 665 میلیارد و 888 میلیون و 157 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی افزود: همچنین امسال 534 میلیارد و 738 میلیون و 581 هزار ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده توسط گمرکات این استان دریافت شده است.
استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت و قطب دوم صنایع مادر- تخصصی کشور شناخته می شود و در زمینه سنگ تراورتن، گل و گیاه، انار، حبوبات، گوشت سفید و ماهی زینتی نیز دارای رتبه است.

کد خبر 4748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =