به دنبال افزایش مناسبات دو جانبه با ایتالیا هستیم

رییس سازمان توسعه و تجارت: دوکشور تلاش دارند حجم تجارت دوجانبه که سال گذشته به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته است را بار دیگر افزایش دهند

به‌گزارش اگزیم نیوز به نقل از  روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد روز یکشنبه در همایش تجاری ایران وایتالیا گفت: دوکشور تلاش دارند حجم تجارت دوجانبه که سال گذشته به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته است را بار دیگر افزایش دهند. این میزان در برخی از مقاطع 6 تا 7 میلیارد دلار بوده که به دلیل شرایط تحریم کاهش یافته استوی با بیان اینکه هیات اقتصادی ایتالیایی، از بزرگترین گروه تجاری اروپایی سفر کرده به ایران است، ادامه داد: قرار است درمذاکرات بین ایران و ایتالیا دربخش‌های مختلف صنعتی و بازرگانی، متناسب با رشته‌ها و فعالیت گروه‌های ایتالیایی سفر کرده به تهران، مناسبات دوجانبه گسترش یابد.

افخمی‌راد اظهار امیدواری کرد: با رفع تحریم‌ها و افزایش گفت‌وگوها، زمینه توسعه اقتصادی ایران با سرمایه‌گذاران و تجار خارجی فراهم شود و حجم تجارت ایران با ایتالیا با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در بخش غیرنفتی نیز افزایش یابدمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارتبا بیان اینکه سازمان توسعه تجاری موظف است تسهیل تجاری ایجاد و موانع سرمایه‌گذاری را شناسایی و رفع کند، گفت: ایران کشوری است که در بخش‌های مختلف مخصوصا سیاسی و امنیتی دارای ثبات است و با توجه به موقعیت جغرافیایی، زمینه مطلوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری دارد.

افخمی‌راد خاطرنشان کرد: اگر درگذشته تجار به‌قصد حضور در بازار ایران رفت و آمد می‌کردند اما اکنون سیاست سازمان توسعه تجارت، بازار درمقابل بازار است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که فعالان اقتصادی در زنجیره تولید قرار گیرند و ایران بستری مناسبی برای تولید کالاهای مختلف و صادرات به اقصی نقاط جهان باشد ایتالیا در هیات اقتصادی 360 نفره به تهران سفر کرده است که 11 نماینده بانک به همراه 22 تشکل توسعه‌ای و تخصصی نیز حضور دارند. ایتالیا جزو 10 کشور دارای تجارت خارجی در اروپا با ایران است.

کد خبر 475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =