تقویت بنیه اقتصادی می تواند منجر به توسعه مناسبات سیاسی کشور شود

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نقش اقتصاد را بر دیگر امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورها مهم ذکر کرد و گفت: از آنجا که در دنیای امروز، اقتصاد یکی از ارکان قدرت کشورها محسوب می شود به طوری که حتی بالاترین هیات‌های سیاسی در دیدارهای مشترک، بر تقویت مناسبات اقتصادی میان کشورها تأکید می‌کنند، پس دولت سیزدهم باید بسترهای لازم را برای تقویت بنیه اقتصادی کشور از طریق توسعه مناسبات سیاسی فراهم کند.

حمیدرضا صالحی سلمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، اصلاح رویکردهای ارتباطی با دیگر کشورها را با هدف تقویت دیپلماسی به صورت علمی ضروری دانست و افزود: امروزه بدون برخورداری از ارتباطات اقتصادی قوی، نمی‌توان به اهداف مورد نظر و موفقیت های مطلوب در حوزۀ صادرات و تولید رسید.

وی اظهار داشت: امروز اقتصاد یکی از ارکان اصلی قدرت کشورها به شمار می‌رود و اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند که این بخش نقش تعیین کننده‌ای در قدرت سیاسی کشورها برعهده دارد.

صالحی سلمی ادامه داد: ترکیه یکی از کشورهای موفق در این زمینه است تا جایی که رییس‌جمهور این کشور در دیدار با همتای عراقی خود و در قالب یک نشست سیاسی، بر موضوع اقتصاد تأکید می‌کند چون به خوبی درک کرده که افزایش صادرات منجر به تقویت بخش تولید و رونق اشتغال و صدالبته ارتقاء فناوری و در نهایت رفع نیازهای بازار داخلی با بهترین کیفیت و حضور موفق در بازارهای خارجی با بالاترین ضریب اطمینان خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نقش مهم صادرات در گسترش مناسبات بین‌المللی میان کشورها، تأکید کرد: باید دانست که در دنیای امروز، صادرات یک اقدام فانتزی نیست، یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام و یک اجبار برای رسیدن به توسعه‌یافتگی همه جانبه است و بدون آن نمی‌توان به دستاورد بالا و سهم قابل توجهی از درآمدهای جهان رسید.

صالحی سلمی با بیان اینکه صادرات به عنوان نوک پیکان توسعه تولید و اقتصاد کشورها شناخته شده است، اظهار داشت: نقش صادرات و حضور کشورها در بازارهای جهانی برای توسعه فرهنگی و امنیتی آن کشور نقش بی‌بدیلی دارد و  این یک باور است که اگر کالایی از مرزهای یک کشور عبور نکند، سربازان آن کشور از آن عبور خواهند کرد. با این حال به رغم اهمیت این موضوع، کشور ما هنوز اهمیت آن را درک نکرده ‌است.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: اهمیت صادرات در بیانات مقام معظم رهبری بارها و بارها تکرار شده تا جایی که این موضوع یکی از تأکیدات ایشان در بیانیه اقتصاد مقاومتی نیز بوده و هست.

صالحی سلمی در پایان افزود: بهبود معیشت مردم در سایه توسعه اقتصادی پایدار شکل می‌گیرد و شکوفایی اقتصاد هم در گروی افزایش صادرات است، ضمن آنکه از سوی دیگر رونق صادرات نیز در گرو پشتیبانی واقعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار دارد.

کد خبر 47506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =