استاندارد سازی سازمان ملی استاندارد

سازمان ملی استاندارد نتوانسته به تکنولوژی روز دنیا دست یابد بنابراین انتظاری نمی تواند مهراستانداردی مطابق با استاندارد جهانی بر کالاهای داخلی بزند و این موضوع تاثیر منفی بر صادرات  خواهد داشت

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته گفت: سازمان ملی استاندارد نتوانسته به تکنولوژی روز دنیا دست یابد بنابراین انتظاری نمی تواند مهراستانداردی مطابق با استاندارد جهانی بر کالاهای داخلی بزند و این موضوع تاثیر منفی بر صادرات  خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در این باره به اگزیم‌نیوز گفت: قوانین مزاحم در تجارت موضوعی است که در برنامه چهارم و پنجم توسعه به آن اشاره شده بود اما مجلس شورای اسلامی و هیچکدام از دولت ها به این موضوع توجهی نداشتند.

حمیدرضا صالحی افزود:  حذف یاکمرنگ شدن قوانین تجارت فرصت های جدید را نمایان می کند، در شرایط فعلی که کشور نیازمند فرصت های جدید اقتصادی برای خروج از رکود است بهتر است مجلس نهم  هر چه سریعتر در اینباره تصمیم گیرد.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته بیان کرد: طی 10 سال اخیر برای اینکه تحریم، اقتصاد کشور را بیش از درگیر نکند مجبور به تصویب قوانینی برای تسهیل تجارت کالاها یا موارد دیگر  با پرداخت هزینه های زیاد بودیم اما هم اکنون که تحریم های ناعادلانه علیه ایران لغو شده دیگر نیازی به آنها نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مشکلات سوئیف همچنان پابرجاست؟ بیان کرد:  مجهز شدن بانک ها به تکنولوژی و قوانین بی نالمللی کمی زمان بر است، برداشته شدن تحریم های سوئیف به معنای برقراری ارتباط به شبکه های بانکی در مدت زمان کوتاه نیست ابتدا باید مشکلات بانک های داخلی برطرف شود تا بتوانند در میان بانک های بین المللی حضور موفقی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: توسعه صادرات یکی از بندهای مهم برنامه ششم توسعه است که با اجرا شدن برجام باید تمرکز ویژه ای بر این موضوع داشت، تحقق این امر بخش های دیگر نظر تولید، بهره وری از صنایع، تقویت سازمان ها و... را به همراه دارد، بنابراین تقویت این موضوع عامل محرکی برای رونق اقتصاد است.

صالحی با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد در صادرات بیان کرد: سازمان ملی استاندارد نتوانسته به تکنولوژی روز دنیا برسد بنابراین انتظاری نمی تواند مهراستانداردی مطابق با استاندارد جهانی بر کالاهای داخلی بزند، این موضوع کاهش صادرات را در پی خواهد داشت.

کد خبر 4751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =