کشش ۶۰ درصدی بازارهای جهانی برای پتروشیمی ایران

علی محمد بساق زاده از صادرات ۶۰ درصدی محصولات ایرانی به بازارهای جهانی خبر داد

علی محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با تأکید بر این امر که هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی کشور باید برای دوره پساتحریم آماده باشند از ضرورت همکاری این شرکت ها با شرکت های خارجی سخن گفت. وی که بر توانایی این صنعت حتی در دوره تحریم ها تأکید می کرد گفت: : صنعت پتروشیمی در دوران تحریم توانست به فعالیت خود ادامه داده و طرح های توسعه را اجرا کند و امروز نیز شرکت های پتروشیمی به منظور بهبود شرایط، با شرکت های خارجی سرگرم مذاکره شده اند. 
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به عقیده بساق زاده نوسازی واحدهای پتروشیمی موضوع و محور مهم دیگری است که این شرکت ها باید در دستور کار خود قرار دهند. وی افزود:  بیشتر این واحدها افزون بر هفت سال عمر دارند که باید آنها را نوسازی کرده و طرح های افزایش ظرفیت تولید را به مورد اجرا گذاشت، تا هزینه تولید در آنها کاهش پیدا کند. 
بساق زاده همچنین از صادرات بیش از 60 درصدی محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: بیش از 60 درصد محصولات تولیدی پتروشیمی کشور صادر می شود و رفع تحریم ها و ارزان شدن خوراک واحدهای پتروشیمی پیامد رشد صدور به خارج را به دنبال دارد. 
به گفته وی شرکت های پتروشیمی با یکدیگر رقابت دارند و این موضوع لازم است تداوم یابد تا ضمن دستیابی به فناوری های جدید، تولید محصولات متنوع تری را به دنبال داشته باشد. 
وی اضافه کرد: تعامل و همکاری میان شرکت های پتروشیمی باید افزایش یافته و موازی کاری در این صنعت متوقف شود. 

 

کد خبر 4752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =