مجلس نهم، اقتصاد را جناحی کرد

این روزها جایگاه و اهمیت مسائل اقتصادی در کنار مسائل سیاسی در مجلس آینده از سوی کارشناسان و فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از اینکه مجلس نهم، اقتصاد را جناحی کرد، معتقد است که نباید به اقتصاد این‌گونه نگاه شود

فریال مستوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: احساس کلی این بود که در مجلس نهم با وجود آنکه مباحث اقتصادی مطرح می‌شد تا حدودی جناحی عمل شد که امیدواریم مجلس آینده اقتصاد را جناحی نکند.

وی ادامه داد: کارآفرینان علاقه‌ای به اظهار نظر و دخالت در مسائل سیاسی ندارند و به طور کلی بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور نیز اینگونه هستند، اما در مورد مسائل اقتصادی باید اجازه داده شود صدای بخش خصوصی واقعی شنیده شود، چرا که مطمئنا بخش خصوصی واقعی که توانسته یک بنگاه را با موفقیت اداره کند فکر و تجربه‌اش از نظر اقتصای می‌تواند مفید و موثر باشد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید اجازه داده شود که بخش خصوصی واقعی، سکان‌دار اقتصاد باشد. تا زمانی که بخش خصوصی واقعی سکان دار نشود، وضعیت به همین روال خواهد بود. اما امید دارم که نمایندگان مجلس بتوانند مسائل اقتصادی را در درجه اول اهمیت برنامه‌های خود قرار دهند.

مستوفی اضافه کرد: البته موافق نیستم که مجلس یکدست باشد، چرا که اگر مجلس یکدست باشد با خود خودکامگی به همراه می‌آورد. ضمن آن‌که این توقع هم وجود ندارد که همه افراد مجلس اقتصادی باشند اما حتما باید در مسائل، کار کارشناسی را دنبال کنند.

کد خبر 4757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =