خانه سرمایه گذار در راه است

معاون وزیر اقتصاد و داریی با بیان اینکه ایجاد خانه سرمایه گذار در کشور را دنبال می کنیم معتقد است که این خانه نباید دولتی باشد و باید توسط سرمایه گذاران سرشناس کشور تاسیس شود و بتواند روی لوایح نظر داده، از صنف خود حمایت کرده و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، محمد خزاعی در جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهار کرد: معتقدیم که هر کاری را که بخواهیم انجام بدهیم، بدون همکاری بخش خصوصی و کمک اتاق بازرگانی نمی توانیم پیش ببریم.

خزاعی تاکید کرد: باید به هر دو مقوله سرمایه گذاری داخلی و خارجی توجه شود که متاسفانه سرمایه گذاری داخلی مانند سرمایه گذاری خارجی سازمانی ندارد که درد و دل آنها را بشنود و مشکلات را حل کند و باید یک سازمانی در این زمینه در کشور تشکیل بدهیم و این مسئله مورد توجه رییس اتاق ایران است.

وی با اشاره به اینکه کارها و تلاش های خوبی در استان کرمان صورت گرفته، افزود: 35 میلیارد دلار پروژه های آماده استان کرمان رقم بالایی است، کار زیادی می برد و تلاش فوق العاده ای می طلبد تا برای یک استان کشور چنین حجم سنگین سرمایه گذاری را وارد عمل بکنیم.

خزاعی بیان کرد: حدود 50 میلیارد دلار پروژه آماده و جمع بندی شده که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای مختلف، تامین مالی و فاینانس شود، راه تامین مالی خارجی و فاینانس پروژه ها باز است و می توان بیش از این عدد را تامین کرد.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران افزود: با رایزنی هایی که با بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برخی دستگاه ها داشته ایم، این پیشنهاد را به وزیر داده ایم که یک کمیته راهبری تامین منابع مالی خارجی تشکیل بدهیم که مورد حمایت وزیر و مسوولان واقع شده است.

وی گفت: این کمیته در واقع کمیته تشخیص، ارزیابی و معرفی پروژه ها خواهد بود و باید پروژه های حوزه فاینانس را با عدد واقعی داشته باشیم تا به کشورهای مختلف معرفی کنیم.

کد خبر 4764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =