ایران؛ پرفرصت ترین بازار معاصر جهان

معاون وزیر خارجه آلمان امروز در آیین افتتاحیه نخستین مجمع اقتصادی ایران و آلمان در برلین ضمن بیان این مطلب، افزود: از انتخابات اخیر در ایران نیز می شود این تعبیر را کرد که مردم نیز توافق هسته ای را تأیید می کنند

«اشتفان اشتاین لاین»  یکی از خبرهای مثبت سال گذشته میلادی را توافق تاریخی هسته ای ایران دانست و اظهار کرد که اجرای برجام می تواند راه را برای رفع مشکلات دیگر منطقه نیز هموار کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، معاون وزیر خارجه آلمان امروز در آیین افتتاحیه نخستین مجمع اقتصادی ایران و آلمان در برلین ضمن بیان این مطلب، افزود: از انتخابات اخیر در ایران نیز می شود این تعبیر را کرد که مردم نیز توافق هسته ای را تأیید می کنند.
وی با اشاره به اینکه قسمت عمده زیرساخت های صنایع ایران به نقشی که آلمان در گذشته در آن داشت، برمی گردد، گفت: ایران دومین و بزرگ ترین شریک اقتصادی و تجاری برای آلمان در خاورمیانه و آفریقای شمالی محسوب می شود.
معاون وزیر خارجه آلمان تأکید کرد: چشم انداز خوبی برای همکاری های اقتصادی بین ایران و آلمان وجود دارد. در شرایط حاضر اولویت های ایران باید تسریع اصلاحات اقتصادی، پیشبرد خصوصی سازی، کاهش بوروکراسی، شفاف سازی و افزایش امنیت حقوقی باشد.
وی با اشاره به نقش آلمان در مذاکرات هسته ای، همچنین اظهار کرد: هیأت اقتصادی آلمان به ریاست «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد این کشور به همراه نمایندگان بیش از یکصد شرکت صنعتی و بازرگانی بزودی به تهران سفر خواهد کرد.
«اشتاین لاین» در ادامه با تأکید بر اینکه ایران یکی از پرفرصت ترین بازارهای زمان معاصر است، گفت: مجمع اقتصادی ایران و آلمان که امروز در برلین برگزار می شود نیز می تواند نقطه عطفی در رونق روابط دو کشور باشد.
نخستین مجمع اقتصادی ایران و آلمان که از سوی اتاق های بازرگانی دو کشور به صورت مشترک برگزار می شود با حضور نمایندگان 70 شرکت ایرانی و مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در برلین در حال برگزاری است. 

کد خبر 4766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =