معاون وزیر نیرو: ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه وزارت نیرو نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان دارد، گفت: طبق برنامه ارائه شده از سوی وزیر نیرو قرار است ۳۵ هزار مگاوات در مدت چهار سال به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که خوزستان سهم خوبی از آن خواهد داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، همایون حائری روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان‌های شوش وکرخه در فرمانداری شوش، اظهار داشت: با تامین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۴۲ و نیم مگاواتی در شهرستان شوش آغاز خواهد شد که امیدواریم تا سال آینده این نیروگاه وارد مدار شود.
وی با تاکید بر لزوم تامین زمین مورد نیاز این طرح افزود: این نیروگاه باید در مجاورت برق منطقه‌ای در شهرستان شوش احداث شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان شوش را ضروری دانست و گفت: احداث این پست بیش از پیش برای این منطقه ضروری است که احداث آن به برق منطقه‌ای ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان شوش کیفیت برق در شمال خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ضمن اینکه این پست رینگ برق شمال خوزستان را تکمیل می‌کند.
حائری همچنین از احداث ترانس دوم پست آهودشت خبر داد و اضافه کرد: برای احداث این پست نیاز به تقویت خط ۱۳۲ کیلولت است که پیگیری‌ لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
شبکه سیمی برق شهر شوش ساماندهی می‌شود
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین از احداث کابل خودنگهدار در سطح شهر شوش و جمع آوری شبکه پنج سیمی هوایی از سطح این شهر خبر داد و گفت: از آنجا که شهر شوش به عنوان مهد تمدن شناخته می‌شود لذا زیباسازی منظر شهری آن ضروری است.

وی با بیان اینکه شبکه سیمی هوایی شوش از سطح این شهر جمع آوری و کابل خودنگهدار جایگزین آن می‌شود، پیش بینی کرد ظرف مدت هشت ماه به منظور زیباتر شدن سیمای شهر شوش این کار انجام شود.
حائری بیان کرد: با این اقدامات شاهد تحول بزرگی در شبکه برق و تولید انژی برق در شهرستان شوش خواهیم بود.

توسعه شوش نیازمند ایجاد زیرساخت برق است

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های نیروگاهی و برق در این شهرستان‌ها گفت: شهرستان‌های شوش و کرخه از داشتن نیروگاه محروم هستند که همین امر موجب بروز مشکلاتی در بخش برق به ویژه واحدهای بزرگ صنعتی منطقه شده است.
محمد کعب عمیر افزود: تاکنون هیچگونه نیروگاه سیکل ترکیبی و سی اچ پی در شهرستان شوش احداث نشده در حالیکه در سال‌های گذشته در سایر نقاط کشور نسبت به احداث اینگونه نیروگاه‌ها اقدام شده است.
وی ادامه داد: صنعت برق صنعتی زیربنایی است و اگر بخواهیم توسعه‌ای در منطقه ایجاد شود باید زیرساخت اساسی آن یعنی برق را فراهم کنیم.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان شوش را گامی مهم در راستای بررسی و رفع مشکلات برق این شهرستان و منطقه شمال خوزستان عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح‌های مصوب پیش بینی می‌شود شاهد تحولی بزرگ در بخش برق و شبکه توزیع آن در شهرستان‌های شوش و کرخه باشیم.
فرماندار شوش نیز در این نشست با اشاره به مشکلات شبکه توزیع برق این شهرستان نظیر فرسودگی اظهار داشت: تبعات منفی این مشکلات در تابستان باعث افت ولتاژ و نارضایتی شهروندان می‌شود.
عدنان غزی افزود: یکی از نیازهای مهم و ضروری شهرستان شوش، توسعه و نوسازی شبکه توزیع برق است که انتظار می‌رود مراحل احداث و راه اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت و تعویض پایه‌ها و نصب کابل‌های خود نگهدار در سطح شهرستان در دستورکار قرار گیرد تا شهروندان در آینده با مشکل مواجه نشوند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژِی روز چهارشنبه به منظور بررسی مشکلات برق شهرستان‌های شوش و کرخه به این شهرستان‌ها سفر کرد. 

کد خبر 47809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =