صادرات طلای سیاه آمریکا کاهش یافت

صادرات نفت خام آمریکا در ماه ژانویه به طور میانگین به ۳۶۴ هزار بشکه در روز کاهش یافته و کل حجم صادرات این کشور در ماه ژانویه ۱۱.۳ میلیون بشکه گزارش شده است که نسبت به ماه قبل از آن یعنی دسامبر ۷ درصد کاهش نشان می دهد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت خام آمریکا در ماه ژانویه به طور میانگین به ۳۶۴ هزار بشکه در روز کاهش یافته و کل حجم صادرات این کشور در ماه ژانویه ۱۱.۳ میلیون بشکه گزارش شده است که نسبت به ماه قبل از آن یعنی دسامبر ۷ درصد کاهش نشان می دهد.

در همین حال، صادرات نفت خام آمریکا در ماه ژانویه به مقصد کوراسائو، فرانسه و کانادا بوده است. براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا،  صادرات نفت خام این کشور در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی با رسیدن به ۵۸۶ هزار بشکه در روز به عنوان بیشترین رکورد صادرات برای این کشور ثبت شده است.

به گفته بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، با برداشته شدن ممنوعیت ۴۰ ساله صادرات نفت خام آمریکا و ورود این کشور به عرصه صادرات، عرضه نفت خام آمریکا به بازار جهانی نفت در شرایطی که بازار اشباع شده، موجب آسیب جدی به بهای طلای سیاه است.

همچنین به دنبال عقب نشینی تولیدکنندگان نفت و گاز «شیل» آمریکا، تعداد آن دسته از دکل‌های فعال حفاری نفت و گاز این کشور که از چرخه تولید کنار گذاشته شده اند، در حال نزدیک شدن به یک رکورد تاریخی در آمریکا است.

کاهش جهانی قیمت نفت و فزونی بازار عرضه موجب شده است تا بسیاری از شرکت‌های انرژی در این کشور متوسل به تعدیل نیرو و کاهش هزینه های خود شوند.

در همین حال، تعداد دکل‌های فعال حفاری آمریکا از نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده، ضمن اینکه تعداد دکل‌های فعال حفاری آمریکا در این هفته به ۴۸۹ دستگاه رسیده است که این تعداد در حال نزدیک شدن به کمترین تعداد دکل‌های فعال حفاری در این کشور است که به سال ۱۹۴۹ میلادی برمی گردد.

لازم به ذکر است تعداد دکل‌های فعال حفاری آمریکا در آوریل سال ۱۹۹۹ میلادی به ۴۸۸ دستگاه رسیده است که به گفته کارشناسان، رسیدن و کمتر شدن دکل‌های فعال حفاری از این تعداد در هفته های آتی بسیار محتمل است.

کد خبر 4803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =