امضای ۳ تفاهمنامه مشترک میان شرکت‌های ایرانی و مجاری

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت شورای مشترک مجارستان و ایران گفت: سه تفاهمنامه میان شرکت‌های ایران و مجارستان به امضاء رسید

به‌گزارش اگزیم نیوز به نقل از  خبرگزاری تسنیم، محسن جلال‌پور در نشست با هیئت تجاری مجارستان با اعلام این مطلب اظهار کرد: روابط ایران و مجارستان سابقه دیرینه‌ای دارد که در شرایط جدید به اقتصاد ایران و فعال‌تر شدن بخش خصوصی امکان توسعه همکاری‌های دو کشور با حرکت بر روی ریل بخش خصوصی وجود دارد. 

وی افزود: در شرایط جدید ما به دوستان اروپایی خود پیشنهاد می‌دهیم که همکاری‌های بلندمدتی برای حضور در منطقه پرجمعیت خاورمیانه از طریق ایران داشته باشد که این امر شرایط حضور در ایران را فراهم می‌کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ایران و مجارستان از گذشته در بخش‌هایی مانند کشاورزی، دام، ماشین‌آلات مربوطه و... همکاری داشتند که با حفظ این موارد می‌توان تولیدات جدید مشترکی برای صادرات به کشورهای اطراف داشته باشیم. 

جلال‌پور تصریح کرد: همکاری‌های تکنولوژی در بخش‌های مختلف از جمله محیط‌زیست و بهره‌گیری درست از منابع طبیعی مانند آبیاری و مدیریت توسعه پساب، توسعه کشت گلخانه‌ای مدرن از جمله مواردی است که تولیدکنندگان ایرانی به‌دنبال همکاری‌های مشترک هستند. 

وی گفت: تولید مشترک قطعات خودرو برای مصرف در ایران، صادرات به مجارستان و جهان نیز از جمله مواردی است که می‌توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

این مقام مسئول بخش خصوصی گفت: توسعه توریسم و گردشگری بین دو کشور با توجه به وجود تاریخ غنی می‌تواند در دستور کار مشترک قرار گیرد که با توجه به شرایط خاص برخی کشورهای آسیایی و تونس و الجزایر ایران شرایط مناسبی برای پذیرش گردشگران دارد. 

جلال‌پور گفت: اجرای پروژه‌های نیمه تمام در ایران که نیاز به سرمایه‌گذاری مشترک دارد، از جمله مواردی است که به سرمایه‌گذاران مجاری پیشنهاد می‌شود.

وی یادآور شد: در ایران شرکت‌های خدمات فنی مهندسی مستحکمی وجود دارد که امکان فعالیت‌های مشترک و فعالیت در مجارستان دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با مجارستان اقدامات اولیه خوبی انجام شده است؛ به‌طوری که اکنون قراردادهایی بین اتاق‌های اردبیل، قم و یزد و همتایان خود در مجارستان بسته شده است. 

جلال‌پور افزود: اتاق تهران در بوداپست نیز با اعلام آمادگی برای همکاری مشترک شرایط مناسبی برای توسعه روابط دارند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: سه امضای تفاهمنامه میان شرکت‌های ایرانی و مجارستان منعقد شده است که این امر بیانگر علاقه‌مندی دو کشور برای توسعه همکاری‌های مشترک است.

جلال‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد که فعالیت شورای مشترک مجارستان و ایران به زودی شکل گیرد.

کد خبر 481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =