یکسان سازی تعرفه ها در راه آهن ترکمنستان و ازبکستان

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از یکسان‌سازی تعرفه‌های حمل بار ترانزیتی خبر داد و گفت: ظرف یکماه آینده جلسه‌ای چهار جانبه‌ با حضور راه آهن‌های روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران برای جذب بار از روسیه برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، حسین عاشوری در اجلاس سه جانبه عشق آباد، اظهار کرد: در اجلاس دو روزه عشق آباد در زمینه تعرفه های حمل بار در سال 2016 و نیز کاهش تعرفه حمل بار در کشور ترکمنستان بحث و تبادل نظر شد و طی آن بر یکسان سازی تعرفه ها در راه آهن های ترکمنستان ، ازبکستان با راه آهن ایران موافقت شد.

وی افزود: همچنین حاضران در این اجلاس بر جذب بار از کشور روسیه موافقت کرده و مقرر شد  جلسه 4 جانبه‌ای با حضور راه آهن‌های روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران ظرف یک ماه آینده برگزار شود.

وی بیان کرد: در این جلسه در خصوص جذب بار از روسیه، شرایط تعرفه بار از مسیر سرخس و نیز کاهش تعرفه و زمان سیر قطار برنامه ای از چین به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عاشوری گفت: سالانه حجم قابل توجه ای بار بین کشور هند و روسیه از طریق دریایی تبادل می شود که می توان بخشی از این بارها را از طریق ریلی جابجا کرد و همچنین در توسعه صادرات ایران به کشور روسیه خصوصا محصولات غذایی و حمل محصولات فولادی روسیه به بندرعباس این توافقات بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهره‌برداری و سیرو حرکت راه آهن تصریح کرد: در این اجلاس تعرفه و زمان سیر قطار کانتینری چین به ایران در سال 2015 برای سال 2016 تمدید ومقرر شد نسبت به کاهش زمان سیر قطارهای باری برنامه‌ای از 14 روز به 12 روز اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 4815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =