تمایل دولت ها برای ازسرگیری تجارت با تهران

خبرگزاری رسمی اتریش با اشاره به لغو تحریم ها و مشکل اتصال شبکه های بانک های جهان به شبکه های بانکی ایران، نوشت: شرکت های اروپایی به دنبال نقل و انتقال پول با سیستم های بانکی ایران هستند تا بتوانند به راحتی مبادلات اقتصادی را با این کشور انجام دهند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، آپا افزود: بعد از توافق هسته ای و اعلام برداشته شدن تحریم ها توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران در ماه ژانویه, بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی آماده ورود به بازار ایران شدند. اما بنا به گفته برخی از مقامات ایران , نهادهای مالی اروپا از ترس برخی تحریم های ایالت متحده و همچنین جریمه های نقدی که ممکن است دامان آنان را بگیرد، از ارتباط خود با طرف ایرانی فعلا جلوگیری کرده اند.
بنا به اعلام خبرگزاری رسمی اتریش, افزایش انگیزه های اقتصادی در شرکت های بزرگ اروپایی برای ورود به ایران و همچنین تلاش بانکهای جهان برای اتصال به سیستم بانکی ایران برای رونق گرفتن کسب و کار خود, منجربه این شده که کشورهای اروپایی بیش از پیش امید به سهولت ارتباط های اقتصادی با ایران داشته باشند .
بانک های بزرگ اروپایی به ویژه در فرانسه و آلمان در سال های گذشته به خاطر ارتباطات بانکی خود با ایران میلیون ها و گاه میلیاردها دلار جریمه به ایالات متحده پرداخت کرده اند.
27 بهمن ماه یکی از مدیران کمپانی هواپیماسازی ایرباس، در کنفرانسی با تاکید بر «تمایل» دولت ها برای ازسرگیری تجارت با تهران، از بانک های اروپایی خواست نسبت به ترس و نگرانی خود از سرمایه گذاری در ایران غلبه کنند.
اظهارنظر این مدیر ارشد کمپانی ایرباس بار دیگر ترس و واهمه ای را تایید می کند که تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی و جریمه ناشی از آنها در دل بانک ها و موسسات مالی اروپا انداخته است.
همچنین برخی از سیاستمداران اروپایی نیز از مقام های آمریکایی خواسته اند در مورد خطرپذیری، نحوه و حوزه دادوستد مالی با ایران توضیحاتی ارائه کنند.

کد خبر 4822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =