آخرين نشست شوراي دولت و بخش خصوصي در سال ۹۵

محسن جلال پور: آخرين نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي امروز عصر در اتاق ایران برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، رئیس اتاق بازرگانی ایران از برگزاری آخرين نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي در اتاق ایران خبر داد. این نشست ساعت 18 امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد و رياست آن را  دكترطيب نيا وزیر اقتصاد و دارایی بر عهده خواهد داشت.
به گزارش اگزیم نیوز، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت بخصوص قوه مجریه (دولت) با بخش خصوصی است که از یک سو بتواند  نسبت به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تشریک مساعی بیشتر نمایند و از دیگر سو به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیانجامد.
گفتگوی دولت و بخش خصوصی در برخی از دیگر کشورهای دنیا ، متناسب با ساختار حقوقی کشورها ، مورد استفاده قرار گرفته و منشاء تحولات عمده ای برای بهبود محیط کسب و کار شده است؛ لذا با توجه به اهمیت بهبود فضای کسب و کار در شرایط فعلی اقتصاد کشور و لزوم جذب سرمایه گذاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی وظیفه مهمی در توسعه اقتصادی و احیای اقتصاد پیش از تحریم بر عهده خواهد داشت.
شورای گفتگو که در ادامه منطقی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و نیز قانون مربوط می باشد ، همسو با بخش اقتصادی سیاست های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری است که طی ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت؛ در ماده 75 قانون برنامه پنجم آمده است: به منظور تبادل نظر دولت و بخش های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت های اقتصادی این بخش ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهاد ها و راه کارهای اجرایی مناسب به مراجع ذیربط ، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با مشخصات ذیل تشکیل می شود.

 

کد خبر 4826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =