داشتن بانک اطلاعاتی جامع می تواند اقتصاد یک کشور را شکوفا کند

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع و همچنین هدفمند کردن و چابک‌سازی ساختارهای موجود، از جمله عواملی است که می تواند شکوفایی و پویایی اقتصاد یک کشور را فراهم کند.

رضا پدیدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، اهمیت و نقش اطلاعات شفاف را در رونق تولید و توسعه صادرات مهم دانست و افزود: تنها اقتصادی می‌تواند به بالندگی و توسعه یافتگی برسد که در آن نظام هوشمندسازی و آگاهی‌بخشی به جامعه، به صورت دقیق و هدفمند فعال باشد.

وی اظهار داشت: کشور برای رسیدن به اهداف تعیین شده در اقتصاد نیاز به سیستم و تشکیلاتی دارد که اطلاعات دقیق و شفافی از نیازها، ظرفیت‌ها و پتانسیل تولیدی و صادراتی کشور به جامعه ارائه دهد و با این اقدام، مسیر اقتصادی را منظم کند.

پدیدار تاکید کرد: در واقع، نظام هوشمندسازی باید به مسیر تولید و بازار داخلی و صادراتی جهت بدهد و فعالان اقتصادی را به سمت اهداف مشخص هدایت کند.

وی گفت: وجود بانک اطلاعاتی دقیق و امکان دسترسی آن برای فعالان بخش تولید و صادرات، می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌ها باشد و از طرفی از بروز نابسامانی‌های فصلی در تولید و عرضه، جلوگیری کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: متاسفانه ساختارهای موجود برغم اینکه بسیار عریض و طویل هستند، هیچ کارآیی در این حوزه ندارند و عملاً تولیدکننده و صادرکننده نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدت و یا حتی میان‌مدت داشته باشد. از طرفی این سازمان‌ها و نهادها در ارائه اطلاعات به افرادی که هویت حرفه‌شان کاملاً مشخص است، خساست دارند.

این تولیدکننده اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی و فکری در سازمان‌های مربوطه را اقدامی اساسی برای پویایی اقتصاد در مسیر تولید و صادرات دانست و گفت: چنانچه صادرات اهمیت دارد، دولت باید منابع لازم را برای ایجاد این زیرساخت‌ها تخصیص دهد و با تامین اعتبار ضمن حل مشکلات، امکان تقویت زیرساخت‌های صادراتی را فراهم کند.

وی در پایان تسهیل مقررات، گسترش مشوق‌های لازم، گسترش خدمات تجارت خارجی، ترانزیت و ایجاد زیرساخت‌های اصلی‌ را در راستای توسعه صادرات در کشور دانست و گفت: کشور در زمینه فضای کسب و کار، فضای اداری و... با مشکلاتی برخورد می‌کند که شاید سرمایه‌گذار خارجی را با محدودیت‌هایی روبه‌رو کند و از طرفی سرمایه‌گذار داخلی هم قدرت سرمایه‌گذاری را نداشته باشد به همین دلیل دولت باید با بسترسازی در داخل و رفع چالش ها، زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی مهیا کند تا کشور به سمت اقتصادی پیش‌رو سوق داده شود.

کد خبر 48290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =