وفور کالا در روزهای پایانی سال

رئیس اتاق اصناف از ذخیره سازی کالاهای مصرفی خبر داد و گفت: کالاهای موردنیاز هر خانواده به وفور در سطح بازارموجود است و اطمینان خاطر می دهیم جهت تامین مایحتاج نوروز هیچگونه کاستی وجود ندارد

از اوایل اسفند به تدریج خرید مردم برای تعطیلات نوروز آغاز شد، از این رو همواره این نگرانی وجود دارد که کالا در بازار کمیاب شود و یا به علت کاهش عرضه قیمت آن افزایش پیدا کند. اما مدتی است که دولت با عرضه ذخایر جلوی هر گونه افزایش قیمت را می گیرد. حال که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و خرید مردم روند افزایشی پیدا کرده ، امید می رود قیمت روند صعودی پیدا نکند که مستلزم همت و همکاری مسئولین بخش های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بخش توزیع، سازمان نظارتی و... است.


شب عید کمبودی برای کالاهای مصرفی نخواهیم داشت.
در این خصوص علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف از ذخیره سازی کالاهای مصرفی خبر داد و گفت: کالاهای موردنیاز هر خانواده به وفور در سطح بازارموجود است و اطمینان خاطر می دهیم جهت تامین مایحتاج نوروز هیچگونه کاستی وجود ندارد.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم جهت تامین ذخایر مایحتاج در نظر گرفته شده که نوروز 95 مانند نوروزهای گذشته با مشکلی روبه رو نشوند.
فاضلی با اشاره به برپایی نمایشگاه های بهاره عنوان کرد: ابتدا براین بود که به دلیل انباشت تولید و مشکلات رکودی این نمایشگاه ها برگزار نشود و واحدهای صنفی فروش فوق العاده برگزار کنند. البته در کشور ما فروش های فوق العاد چندان واقعی نیست و به طور عملیاتی انجام نمی شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های بهاره موجب می شود تا فروشگاه ها ومغازه هایی که مالیات می دهند فروش کمتری داشته باشند اما اگر سازو کار فروش فوق العاده را تعریف کنیم، به وضوح رونق هر صنف و دسترسی آسان تر مردم به کالاهای با کیفیت ارزان را خواهیم دید.
وی با بیان اینکه استقبال بسیار زیادی از نمایشگاه بهاره امسال صورت گرفت، عنوان کرد: نکته جالب این بود که بعضی از اجناس بنگاه‌های صنفی به ویژه پوشاک به سرعت به اتمام رسید و دوباره کالاهای جدید برای ارسال به نمایشگاه قیمت‌گذاری و ارسال شد.
فاضلی در پایان در خصوص بازار ایران در سال آینده پیش بینی کرد که دوران شکوفایی و رونق را پیش رو خواهد داشت و اتفاقات خوبی در حوزه تولید و نظام توزیع رقم خواهد خورد.

 

کد خبر 4831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =