سرمایه‌گذاری اسپانیا در ایران برای تولید سوخت از زغال‌سنگ

یک هلدینگ اسپانیایی با امضای تفاهم‌نامه ای با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، برای تولید سوخت سازگار با محیط زیست با استفاده از زغال سنگ،‌ در ایران سرمایه‌گذاری می کند

به گزارش ایسنا، خوان کارلوس گونسالس پِرس - مدیر عامل گروه اس.ال.ام - در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در بخش زغال سنگ و احداث پالایشگاه تولید بیواتانول در ایران که با حضور رییس هیات عامل ایمیدور انجام شد، گفت: به منظور تامین خوراک این پالایشگاه،‌ قراردادی 15 ساله برای خرید زغال سنگ حرارتی ایران امضا می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستیم، تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه، آماده سرمایه گذاری برای اجرای پروژه فوق در ایران هستیم و در صورت تمایل طرف ایرانی، می توان به صورت شراکتی طرح را اجرا کرد.

خوان کارلوس با بیان اینکه قادریم فروش و صادارت محصول این پروژه را به بازارهای هدف نیز برعهده گیریم، افزود:‌ بررسی های فنی و اقتصادی انجام شده نشان می دهد اجرای این پروژه 16هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

مدیر عامل اس.ال.ام تاکید کرد: بلافاصله پس از تعطیلات سال نو ایران، ‌گروه های کارشناسی را برای بررسی شرایط سرمایه گذاری و اجرای طرح، ‌اعزام می کنیم.

طبق اعلام ایمیدرو، وجیه ا... جعفری - مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران - ضمن یادآوری اینکه تاکنون یک پالایشگاه در برزیل ایجاد کرده ایم و طرح دوم نیز در شمال اسپانیا در حال احداث است، اظهار کرد که در نظر داریم طرح سوم تولید این سوخت را در ایران اجرایی کنیم.

به گفته وی خوراک ورودی این پروژه، ‌ترکیبی از زغال‌سنگ حرارتی و گیاه است که با توجه به اقلیم ایران،‌ گیاه مورد نظر انتخاب می شود اما این طرح در برزیل با بهره گیری از «زغال‌سنگ با نیشکر» و در اسپانیا با استفاده از «زغال‌سنگ با نوعی سیب زمینی» اجرا می شود.

همچنین مهدی کرباسیان - ریس هیات عامل ایمیدرو - در این مراسم گفت: در ایران تاکنون سه میلیارد تن زغال‌سنگ کشف شده که پیش بینی می شود با اتمام عملیات جدید اکتشافی،‌ این رقم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

به گفته کرباسیان، قیمت تمام شده،‌ قابلیت صادرات و نوع گیاه مصرفی همراه زغال سنگ، از جمله نکاتی است که برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن طرح،‌ سرمایه‌گذار اسپانیایی می تواند معدن زغال سنگ در ایران را در اختیار بگیرد.

کد خبر 4836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =