فرش و پسته ایران به آمریکا نرفت

با وجود لغو ممنوعیت فروش برخی کالاهای ایران از جمله فرش و پسته به آمریکا صادرات ایران به آمریکا در نخستین ماه سال جاری میلادی صفر بوده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد با وجود لغو صادرات برخی کالاهای ایران به این کشور در نخستین ماه سال جاری میلادی هیچ کالایی از ایران به آمریکا صادر نشده است.

دولت آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده واردات برخی کالاها از جمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است.

طی سال های گذشته و در پی تحریم های این کشور صادرات ایران به آمریکا به مرز صفر رسیده بود. اما در آخرین ماه سال 2015 و پیش از لغو رسمی تحریم ها 10.8 میلیون دلار کالا از ایران به این کشور صادر شد.

در ماه ژانویه 2016 صادرات ایران به آمریکا دوباره به صفر رسیده و این کشور در ژانویه 2016 هیچ کالایی از ایران وارد نکرده است.

ایران در سال 2013 تنها 2.2 میلیون دلار کالا به آمریکا صادر کرده بود و این رقم در سال 2014 به صفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش در دسامبر 2015 بالغ بر 10.8 میلیون دلار کالا از ایران به آمریکا صادر شد. دسامبر تنها ماه در سال 2015 بوده است که ایران به این کشور صادرات داشته است.

صادرات آمریکا به ایران نیز در ژانویه 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افت داشته است. آمریکا در ژانویه 2016 بالغ بر 10.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افت 23 درصدی داشته است. صادرات آمریکا به ایران در ژانویه 2015 بالغ بر 13.3 میلیون دلار اعلام شده بود.

کد خبر 4840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =