تاکید بر ظرفیت صنعتی اسلواکی برای توسعه همکاری ها

یکی از نیازهای حیاتی اقتصاد ایران در حال حاضر، برقراری روابط پولی و بانکی با سایر کشورها بخصوص اسلواکی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، همایش توسعه همکاریهای تجاری ایران- جمهوری اسلواک صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران  با حضور وزیر اقتصاد جمهوری اسلواک و رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

رییس اتاق تهران در سخنرانی نخست این همایش با تاکید بر اینکه مهارت ها و مدیریت اسلواکی باعث شده تا  این کشور در ماه های آینده  ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به دست گیرد، گفت: حجم مناسبات دو کشور رضایت‌بخش نیست و این در حالی است که فعالان اقتصادی هر دو طرف نیاز به شناخت دقیق از یکدیگر برای گسترش روابط دارند.

مسعود خوانساری درباره حضور بیش از 150 هیات تجاری از سراسر جهان به ایران، طی ماه‌های اخیر افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، ایران نیاز به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه دارد که با توجه به ظرفیت بالای صنعتی کشور اسلواکی، فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور می‌توانند مشارکت خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشند.

 وی دوره خرید و فروش صرف کالا را در روابط اقتصادی امروز جهان رو به افول دانست و تصریح کرد که شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک و بلندمدت میان ایران و کشورهای صنعتی جزو اولویت‌های کاری دولت و بخش خصوصی است.

رییس اتاق تهران در ادامه، توسعه روابط بانکی میان ایران و اسلواکی را مورد تاکید جدی قرار داد و گفت: با توجه به آنکه براتیسلاوا شعب بسیاری از بانک‌های بین‌المللی و خارجی را در خود جای داده است و یکی از نیازهای حیاتی اقتصاد ایران در حال حاضر، برقراری مناسبات پولی و بانکی است، دو کشور می‌توانند در این زمینه گام‌های عملی برای گسترش مناسبات بانکی بردارند.

کد خبر 4844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =