اسلواکی، مدخل ورود ایران به اتحادیه اروپا

وزیر اقتصاد اسلواکی: با توجه به تولید ناخالص داخلی اسلواکی و نرخ رشد صادرات این کشور ما معتقدیم اسلواکی می‌تواند مدخل ورود ایران به اتحادیه اروپا باشد

همایش توسعه همکاریهای تجاری ایران- جمهوری اسلواک صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران با حضور وزیر اقتصاد جمهوری اسلواک و رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، وازیل هوداک وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی با ایراد سخنرانی در این همایش گفت: این ملاقات برای توسعه مناسبات و همکاری های میان ایران و اسلواکی ترتیب داده شده است کشور زیبای شما دارای تمدن و تاریخ عمیقی است و اسلواکی می‌تواند کشور دوست و همکار شما باشد.

وی افزود: این دومین بار در دو ماه گذشته است که هیاتی از اسلواکی عازم ایران می‌شود و این نشان از عزم جدی ما برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور است. تحولات مثبتی در ایران رخ داده و فرصت‌های در خور توجهی برای همکاری به وجود آمده است؛ همکاری میان مردم دو کشور، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شهرهای ایران و اسلواکی.

وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی ادامه داد: جمهوری اسلواکی از کشور چک استقلال یافت و در سال 1993 اعلام موجودیت کرد. اسلواکی دارای نرخ رشد اقتصادی بالایی است و به‌واسطه تلاش مردم خود توانسته است به سهم خوبی در بازارهای اصلی آلمان و اتریش دست پیدا کند. در واقع این کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و این قدرت خود را در تولید خودرو نشان داده است. چنانکه، با وجود جمعیت 5 میلیون نفری، سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند.

هوداک بیان کرد: برندهایی مانند کیا و فولکس واگن از اسلواکی نیز در ماه‌های گذشته مذاکراتی با ایرانی‌ها برای همکاری در زمینه تولید خودرو داشته‌اند.

کد خبر 4845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =