صدور ویزای آنی برای تجار خارجی در فرودگاه امام

رئیس اتاق تهران از اقدام دولت در صدور ویزا برای تجار خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  مهر، مسعود خوانساری در نشست مشترک تجاری ایران و ایتالیا، گفت: ایران صنایع بزرگی دارد که به دولت وابسته بوده و توانسته ارتباطات خوبی با شرکت‌های خارجی طی ماه‌های گذشته برقرار کند اما برای صنایع کوچک و متوسط، اتاق بازرگانی زمینه‌های لازم در همکاری‌های مشترک را فراهم خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: در سال‌های گذشته جوسازی مانع توسعه روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای مختلف دنیا شده است که با اقدام دولت، راه در حال گشایش است.

وی تصریح کرد: براساس تصمیم اخیر دولت، اعطای ویزا در فرودگاه امام خمینی (ره)، زمینه‌ای را فراهم کرده تا هر تاجر متقاضی به ورود به ایران بتواند بدون موانع و بروکراسی‌های دست و پاگیر به ایران سفر کند که این در توسعه اقتصادی موثر است.

به گفته خوانساری، فعالان اقتصادی امیدوارند تا سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا، چند موافقتنامه تاثیرگذار بر روابط تجاری دو کشور به امضا برسد و طرح‌های سرمایه‌گذاری مناسبی میان ایران و ایتالیا تعریف شود.

همچنین در این نشست محمدمهدی بهکیش عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا نیز با اشاره به فرصت‌های مناسب اقتصاد ایران، گفت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند به ورود به اقتصاد ایران هستند اما تاکید ایران، انجام سرمایه‌گذاری و فاینانس طرح‌های اقتصادی و رقابتی است.

وی افزود: ایتالیا نباید از غافله اجرای طرح‌های اقتصادی در ایران عقب بماند. به گفته بهکیش، ایران هم‌اکنون به بازاری برای صادرات نیاز دارد و تاکنون بیشتر تمرکز اقتصاد ایران بر نفت بوده در حالی که هم‌اکنون هدفگذاری اصلی، توسعه صادرات است.

بهکیش تصریح کرد: بازارهای خوبی در اطراف ایران وجود دارد که به لحاظ زبان، فرهنگ و حوزه‌های جغرافیایی، خارج از دسترس ایتالیایی‌ها است، بنابراین شرکت‌های ایتالیایی می‌توانند از طریق ایران به این بازار دسترسی داشته باشند.

کد خبر 485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =