بهره برداری از  بزرگترین محل لابی دنیا در تجارت 

 اتاق بازرگاني بين‌المللي بزرگترین محل لابی و مذاکره فعالان اقتصادي است. بعد از موفقيت در مذاكرات سياسي بايد از ظرفيت‌هاي بزگترین محل لابی دنیا در تجارت بهره ببريم 

محمد مهدی بهکیش دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی از فعالان اقتصادی خواست تا قراردادهای خود را با استاندارد ICC امضا کنند. دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی گفت: اتاق بازرگاني بين‌المللي بزرگترین محل لابی و مذاکره فعالان اقتصادي است. بعد از موفقيت در مذاكرات سياسي بايد از ظرفيت‌هاي بزگترین محل لابی دنیا در تجارت بهره ببريم. 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز محمد مهدی بهکیش در گفتگو با پایگاه خبری اتاق تهران گفت:  ICC بزرگترین محلي است که سیاست‌های بازرگانی دنیا را شکل می‌دهد. ما هم بايد تلاش كنيم تا سیاست‌های بازرگانی به نفع اقتصاد کشور به کار گرفته شود. باید قواعد و مقررات تجاری کشور را طوری تدوین کنیم که بیشترین انطباق را با استانداردهای بین‌المللی داشته باشد. این ICC است که می‌تواند در اين زمينه به ما کمک كند.

عضو هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل در مورد خدمات این کمیته به بازرگانان ایرانی گفت: می‌توانیم خدمات مستقیم مانند مشاوره در مورد مقررات و قراردادها ارائه دهيم که این خدمات در دفتر کمیته ایرانی در اتاق تهران متمرکز است. 

وی افزود: اتاق بازرگانی بین المللی 13 نوع قرارداد نمونه دارد که همه دنیا از این نمونه قراردادها برای انجام امور شراکت استفاده می کند. برای هر کدام از موارد مربوط خرید، فروش، نمایندگی، ساختمان و سایر موارد، یک مدل قرارداد وجود دارد که در دفتر ما در کمیته ایرانی وجود دارد. برخی از این قراردادها را ترجمه کرده ایم که فعالان اقتصادی با جزئیات آن آشنا شوند. البته این قراردادها نیاز به ترجمه ندارد چراکه قرارداد باید به زبان انگلیسی بسته شود. 

بهکیش تصریح کرد: این آمادگی در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی وجود دارد که امکان استفاده از این قراردادها را به حقوقدان های شرکت های بزرگ بدهد و آموزش های لازم را در این زمینه به آن ها بدهد اما متاسفانه برخی شرکت ها تصور می کنند که همه دانش در درون خودشان قرار دارد و خودشان همه اطلاعات را دارند. در صورتی که دانش بین المللی مرتبا در حال تغییر است و بهتر است ما دائما از جاهایی نظیر ICC تغذیه کنیم چراکه آن ها قراردادها و فرم آن را هر روز با شرایط دنیا منطبق می کنند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل تاکید کرد: نباید دوباره چرخ را اختراع کنیم. می توانیم از تیپ قراردادهای ICC استفاده کنیم. آمادگی داریم این امور را آموزش دهیم تا بهترین استفاده از آن شود. اگر این قراردادها به درستی بسته شود، قطعا منافع ملی که منافع شرکت های ما است، حفظ می شود. در غیر این صورت دائما باید در دعوا و مجادله باشیم و این روند به از دست دادن منافعمان منجر خواهد شد.

اتاق بازرگانی بین‌المللی که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شده به عنوان تنها نماینده بخش خصوصی در جهان، شناخته می شود. این اتاق در تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و همچنین اداره بزرگترین مرکز داوری تجاری بین‌المللی، نقش مهمی را ایفا می کند. ICC همچنین در ایجاد ارتباط بین بازرگانان و کارآفرینان صنعتی و معدنی در سراسر جهان بسیار موثر است و زمینه ارتباط تشکل‌های کارفرمایی جهان را فراهم می کند. این اتاق که ارتباط گسترده‌ای با اتاق‌های بازرگانی جهان دارد، روابط سازنده ای با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی(WTO) و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) به وجود آورده است. اتاق بازرگانی بین المللی از طریق تشکیل کمیته‌های ملی، فعالیت خود را در کشورهای جهان گسترش داده است. كميته ايراني اتاق بازرگاني بين‌المللي نیز در سال ۱۳۴۲ تأسيس شد.

 

کد خبر 4854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =