سهم بخش خصوصی از ۵۰ میلیارد یورو فاینانس چقدر است؟

دولت قصد دارد حدود ۵۰ میلیارد یورو به فاینانس اختصاص دهد، اما با توجه به نقش بخش خصوصی در رونق اقتصاد و مشارکت دولت با آنها باید بررسی کرد که سهم بخش خصوصی از این میزان چه مقدار است

دولت قصد دارد حدود 50 میلیارد یورو به فاینانس اختصاص دهد، اما با توجه به نقش بخش خصوصی در رونق اقتصاد و مشارکت دولت با آنها باید بررسی کرد که سهم بخش خصوصی از این میزان چه مقدار است. نایب رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اگزیم نیوز گفت: یکی  از دلائل مواجه شدن با رکود و رشد تورم، کمبود نقدینگی است، کمبود نقدینگی که به واسطه اعمال تحریم ها و کاهش قدرت خرید ایجاد شده است، زمانی که کمبود نقدینگی ایجاد شود.

مرتضی لطفی افزود: متداول ترین شیوه تامین نقدینگی در حوزه صنعت استفاده از تسهیلات، درآمد حاصل از یک واحد صنعتی و متوصل شدن به معاملات این گروه از محصولات در بازار سرمایه است که متاسفانه هیچکدام از این موارد در سال جاری راهی برای نجات صنایع ار رکود نبود.

این عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه بانک ها نیز در تامین منابع مالی دچار مشکل هستند بیان کرد: عدم وصول معوقات بانکی عمده تریم مشکل بانک ها در حال حاضر است که مانع از تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات مالی به بخش های متفاوت است، با توجه به مشکلات صنایع و نبودن محرکی برای صعود شاهد کاهش 30 درصدی ارزش دارایی صنایع بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تحلیل عملکردهای بخش‌های مختلف اقتصادی در سال 94 باید گفت وضعیت برای  رشد اقتصادی مناسب نبود اما امیدواریم با توجه به رفع تحریم ها و گسترش مراودات اقتصادی در سطوح بین المللی بتوانیم بهره وری لازم را از ظرفیت های جدید داشته باشیم. آمارها نشان میدهد که مشکلات سوئیفت به معنای واقعی برطرف شده بنابراین تبادلات اقتصادی نیز از هم اکنون افزایش می یابد.

لطفی ادامه داد: پیش بینی دولت از فروش نفت در سال آینده نوید تامین نقدینگی لازم در کشور را می دهد اما نباید صعود و نزول اقتصاد را با اتکا بر صادرات نفت در نظر گرفت. وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در تامین نقدینگی عنوان کرد: ورود بخش خصوصی به پروژه های نیمه تمام دولتی می تواند توسعه دهنده آنها و ایجاد نقدینگی در این بخش ها باشد. 

 این عضو اتاق بازرگانی گفت: حذف قوانین بازدارنده تجارت(صادرات)، نظارت بر عملکرد مدیران، ایجاد محرکی برای تسهیل صادرات و... مواردی هستند که می توان از آنها برای رونق بخشی از اقتصاد نام برد. نایب رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران  خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد حدود 50 میلیارد یورو به فاینانس اختصاص دهد، از سوی دیگر با توجه به مشارکت بخش خصوصی در طرح های توسعه ای اعلام شده که بخش خصوصی بسته به توانایی خود میتواند از این میزان استفاده کند.

کد خبر 4855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =