علاقه مندیم فصل جدیدی از همکاری های صنعتی و تجاری را با بلغارستان آغاز کنیم

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای همکاری های بین المللی در اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت نداریم، اظهار داشت: علاقه مندیم که فصل جدیدی از همکاری های صنعتی و تجاری را با کشور بلغارستان آغاز کنیم

به گزارش ایرنا به نقل از شاتا، «محمدرضا نعمت زاده» روز سه شنبه در دیدار با وزیر حمل و نقل کشور بلغارستان با بیان اینکه امیدوارم با تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و بلغارستان، سطح روابط تجاری و همکاری های اقتصادی دو کشور افزایش یابد، افزود: انجام سرمایه گذاری های مشترک بویژه توسط بخش های خصوصی دو کشور می تواند برای گسترش همکاری ها مفید عمل واقع شود.
به گفته نعمت زاده؛ جمهوری اسلامی ایران با توجه به فراوانی انرژی توانسته است در تولید یکسری از محصولات، مزیت دار شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: زمینه های همکاری با کشور بلغارستان می تواند در زمینه تولید محصولاتی نظیر مواد پتروشیمی و مشتقات آن، محصولات فلزی (فولاد و مس)، مصالح ساختمانی (شیشه) و تجهیزات برقی (انواع کابل ها و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات ریلی، لوکوموتیو، واگن) محسوب شود.
نعمت زاده گفت: مسئولین اقتصادی هر دو کشور ایران و بلغارستان می توانند به تهیه نقشه راه در بخش های اقتصادی که مورد توافق دو کشور است، بپردازند.
وی افزود: یکی از اولویت های کشور ما ایجاد ارتباط جاده ای از طریق قفقاز به کشور بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی است که در این خصوص می بایست مذاکرات مفصلی انجام گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اخیراً با کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان برای ساخت واگن مذاکراتی کرده ایم، افزود: در صورت تمایل کشور بلغارستان نیز می تواند در ردیف این کشورها علاوه بر ساخت واگن در ساخت جرثقیل، بالابر، موتور دیزل و انرژی های نو طرح های خود را ارائه دهد.
براساس این گزارش، «ایوایلوموسکوفسکی» وزیر حمل و نقل کشور بلغارستان در این نشست گفت: تلاش ما بر این است که تا حد ممکن سطح روابط تجاری دو کشور ارتقا یابد.
به گفته ایوایلوموسکوفسکی؛ علاقه مندیم به دنبال بازدید هیأت های علمی دانشگاه های ایران و بلغارستان از کشور یکدیگر، پتانسیل ها و ظرفیت های لازمه برای شروع فصل جدید همکاری ها مطالعه شود.
وی در ادامه گفت: در بلغارستان ذخایر معدنی و فعالیت صنایع معدنی پیشرفته قابل ملاحظه است که می تواند زمینه دیگری برای ادامه همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.
وزیر حمل و نقل بلغارستان گفت: با افزایش سطح روابط تجاری امید داریم که این سطح در سال آینده به بالای یک میلیارد دلار برسد که با تأسیس اتاق های مشترک صنعتی و تجاری قابل تحقق است.
وی با اشاره به این که علاقه مندیم تا همکاری هایی در زمینه حمل و نقل، راه آهن، واگن سازی بین ایران و بلغارستان شکل مناسب گیرد، افزود: البته امیدواریم با حل مسایل مالی روابط بانکی بین دو کشور این همکاری ها افزایش یابد.

کد خبر 4871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =