صادرات خط مقدم تولید ثروت ملت ایران است

معاون اقتصادی رئیس جمهور، با بیان اینکه بدون صادرات ملت ایران ثروتمند نخواهند شد، گفت: تجارت در تمام کشورها، بخش مهمی از اقتصاد است و در ایران تأثیر مضاعفی بر تولید ملی دارد و می توان آن را خط مقدم تولید ثروت کشور دانست.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، محسن رضایی صبح امروز(دوشنبه)در مراسم روز ملی صادرات، اظهار داشت: ایران در چهارراه تجارت جهانی قرار دارد و می توانیم از طریق صادرات مجدد، میلیاردها دلار ثروت برای کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای جراحی‌های عمیق و فنی در حوزه تجارت دارد لذا تصمیم داریم با در نظر گرفتن همه جوانب، در زمان محدود کارهای بزرگ انجام دهیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اعلام اینکه جراحی در یارانه‌ها، انرژی و نظام بانکی آغاز شده، گفت: همه این جراحی‌ها در چارچوب فکری انجام شده و باید از فرصت ها درست استفاده کرد. در این مسیر به شدت نیازمند سربازان و مجاهدان اقتصادی هستیم و باید بستر را مهیا کنیم تا صادرکنندگان بتوانند در این مسیر گام‌های جدی بردارند.

رضایی با اعلام اینکه ما حامی صادرکنندگان هستیم، گفت: جلسات مداوم و بدون تبلیغات با اتاق های بازرگانی داریم تا گام‌های مهمی برای ایجاد تحول و بهبود برداریم؛ بر این باورم که تحریم داخلی بیش از تحریم‌های خارجی آزاردهنده شده که در حال احصا و شناسایی این تحریم‌های داخلی هستیم.

وی تاکید کرد: نمونه تحریم‌های داخلی، نمونه گیری دستگاه‌های متعدد در گمرکات است و بنابراین می‌تواند با محوریت یک دستگاه کار انجام شود تا به سرانجام سریع‌تری در ترخیص کالا برسیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران به طور جد به دنبال لغو تحریم‌های خارجی است و دولت سیزدهم مخالف تعامل بین المللی نیست و ما مصمم هستیم به پشتوانه حمایت رهبر معظم انقلاب و نیروهای انقلابی بیش از گذشته به دنبال باز کردن مسیر تولید و تجارت باشیم و بر همین مبنا نیز به دنبال رفع تحریم هستیم اما در این مسیر نباید رودست بخوریم.

وی افزود: امروز بودجه وارد مجلس نشده، می‌گویند بودجه تورم زا است در حالی که درون بودجه ١٤٠١ اصلاحاتی به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان است که در قالب آن صندوق‌های پروژه‌ای تعریف شده است.

رضایی گفت: هم اکنون کشور با حجم عظیمی از نقدینگی به میزان ٤٤٠٠ هزار میلیارد تومانی مواجه است که می‌توان آن را به سمت اقتصاد مولد هدایت کرد.

وی که درباره تداوم تلاش دولت برای تسهیل قوانین و مقررات صادرات، افزود: در حال حاضر وزرای صمت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مصمم هستند که بخشنامه مخل تجارت و صادرات از سوی آنها صادر نشود.

معاون رییس جمهور با ابلاغ سلام ریاست جمهور، اظهار امیدواری کرد: با کمک صادرکنندگان، برگ زرین دیگری به افتخارات ایران اضافه شود.

کد خبر 48769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =