شیفت ترکیه از روسیه به توسعه یافته های اروپا

با آن که در ماه فوریه صادرات خودروی ترکیه ۱۷ درصد افزایش یافته اما بررسی ها نشان می دهند در این زمان میزان صادرات به روسیه ۳۳ درصد کاهش یافته است اما میزان صادرات به اروپا افزایش محسوسی را تجربه کرده است

با آن که در ماه فوریه صادرات خودروی ترکیه 17 درصد افزایش یافته اما بررسی ها نشان می دهند در این زمان میزان صادرات به روسیه ۳۳ درصد کاهش یافته است اما میزان صادرات به اروپا افزایش محسوسی را تجربه کرده است. اتحادیه صادر کنندگان صنعت خودرو این کشور اظهار کرد در 7 مارس 2008 این میزان به بالاترین ارزش خود رسیده است.
صادرات خودرو ترکیه در ماه فوریه نزدیک به 2 میلیارد دلار افزایش یافت. صادرات این کالا در فوریه 2015 معادل 1.7 میلیارد دلار بوده ، که از سال 2008 تا به حال بالاترین ارزش رسیده است.
اورهان سابونکیو رئیس انجمن خودرو سازان اظهار کرد: صادرات خودرو کشور به آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا اسپانیا و دیگر کشورهای توسعه یافته با افزایشی 48 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می باشد.
هرچند به عقیده سابونکیوصادرات این کشور به روسیه در همان ماه 33 درصد کاهش یافته است و همچنین هدف این بخش رسیدن به صادرات 3 میلیارد دلاری خودرو در سال 2016 است.
از ارزش 2 میلیارد دلاری صادرات خودرو در فوریه بیش از 80 درصد (به ارزشی بالغ بر 1.6 میلیارد دلار) اتومبیل، وسائل نقلیه تجاری و قطعات یدکی به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شد.
مجمع صادر کنندگان ترکیه (TIM)  در تاریخ اول مارس گزارش کرد که کل صادرات این کشور به طور جداگانه با 3.1 درصد افزایش به 10.8 میلیارد دلار در همان ماه رسید.
انجمن صنعتگران خودرو(OSD) اظهار داشت ترکیه سال گذشته در تولید و صادرات خودرو رکورددار بوده است.
در سال 2015 تولید خودرو در این کشور به 1.4 میلیون اتومبیل در سال رسید ( که شامل اتومبیل، وسایل نقلیه تجاری سبک و تراکتور است) که در مقایسه با سال 2014 افزایشی 16 درصدی را تجربه کرد.
به طور کلی بخش صادرات این کشور 12 در صد افزایش یافته که در مقایسه با سال گذشته 992.000 وسیله نقلیه بوده است.
 سال گذشته،73 درصد از تولیدات ترکیه صادر شد. در سال 2015 صادرات خودرو به ارزشی معادل 21.3 میلیارد دلار رسید.

 

کد خبر 4886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =