‌نوسازی ۱۹ هزار دستگاه ناوگان مسافری فرسوده‌ در قالب قرارداد با خودروسازان داخل‌

دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری از انقعاد قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده داخلی برای نوسازی بیش از ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه بین شهری خبر داد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، صدرالله بمانا با بیان اینکه دولت به ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عزم‌ جدی در نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای دارد، اظهار داشت: بخشی از این نوسازی ناوگان از طریق واردات کامیون و بخش دیگری هم توسط کارخانجات تولید داخل تامین می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قراردادی که برای نوسازی ناوگان فرسوده پیش از این با تولیدکننده داخلی منعقد شده است، حدود ۱۵۰۰ دستگاه کامیون توسط کارخانجات داخلی تولید می‌شود.

دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری، گفت: برای نوسازی بیش از ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه بین شهری، قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده داخلی منعقد شده است. قیمتی که برای تولید این خودروها طبق قرارداد با کارخانجات داخلی منعقد شده بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان آنکه حدود ۳۰ درصد از اتوبوس‌ها و ۵۰ درصد از مینی‌بوس‌های فعلی ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای فرسوده هستند، افزود: دقت در این ارقام نشان می دهد که یک سوم خودروهای عمومی کشور فرسوده هستند که به همین دلیل نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی از ۲۸ تا ۳۰ آذر به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: در نمایشگاه حمل و نقل امسال ‌جدیدترین تولیدات‌ در بخش حمل و نقل رونمایی می‌شود، برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای ارائه توانمندی‌ شرکت‌های دانش بنیان داخلی است که ما در همه بخش‌ها به ویژه در حوزه نوسازی از توان آنها استفاده خواهیم کرد.

بمانا تاکید کرد: در بخش نوسازی ناوگان فرسوده کامیونی و به منظور ارتقا ایمنی و بهبود کیفیت ارائه خدمات، نوسازی ناوگان در دستور کار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار گرفته است و در این راستا علاوه بر واردات تعدادی کامیون با عمر سه سال، قراردادهایی نیز با شرکت‌های خودروساز با هدف نوسازی کامیون های قدیمی منعقد شده است.

وی یاد آور شد: برای خرید این کامیون‌ها به رانندگان تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد ارائه می‌شود تا در صورت اسقاط وسیله قدیمی خود بتوانند با استفاده از این تسهیلات کامیون خود را عوض کنند.

دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری نقش صنوف حمل و نقل و دست‌اندرکاران این بخش را در ارائه خدمات شایسته به مردم، حائز اهمیت دانست و افزود: بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مطابق با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی باید به سمت توانمندسازی و هوشمندسازی برود تا بتواند سطح سرویس قابل ارائه به مردم را ارتقا دهد.

کد خبر 48867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =