۴۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از طریق مهاجرین

مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس آمارها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از طریق مهاجران انجام می‌شود که با توجه به شناخت بازار در این راستا به تجار کشور کمک می‌کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، «میرابوطالب بدری» امروز (شنبه) در نشست بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری مهاجران در توسعه روابط با همسایگان در اتاق تهران افزود: مطالعات سال‌های اخیر ایتالیا نشان می‌دهد ۲.۴ میلیون مهاجر در این کشور معادل ۹ درصد تولید ناخالص داخلی ایجاد کرده‌اند که این میزان معادل ۱۳۰ میلیارد دلار بوده است؛ با تکیه بر همین ارقام ایتالیا هفدهمین قدرت اقتصادی جهان است.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در کشور به مهاجران غیرماهر و متخصص نیاز داریم، تصریح‌کرد: مطالعات نشان می‌دهد مهاجران در ۱۰ کشور در حال توسعه تاثیری بر اشتغال نداشته اند، زیرا این نیروی کار بخشی از مشاغل را برعهده می گیرد که نیروی کار محلی از انجام آن سر باز می‌زند.

وی اظهار داشت: در سازمان توسعه تجارت جلساتی با مهاجران برگزار شد تا با توجه به شناخت آنان از بازار مبدا، به توسعه صادرات کشور کمک‌رسانی شود و برهمین اساس ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به افغانستان از طریق مهاجران بوده است.

بدری افزود: مهاجران نقش بزرگی در صادرات غیرنفتی دارند که با توجه به رشد ۷۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در افق ۱۴۰۴، تکیه برای صادرات به همسایگان بر دوش مهاجران است که کار شناسایی آنان آغاز شده است.

کد خبر 48898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =