تسریع در فروش اموال تملیکی با سامانه الکترونیک حراج

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سامانه الکترونیک حراج سازمان اموال تملیکی با فراهم سازی فضای شفاف یکی از روش های تسریع در فروش و اصلاح روش های موجود است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «احسان خاندوزی» صبح امروز (یکشنبه)در آیین رونمایی از سامانه حراج سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: مساله فروش اموال تملیکی بعد از مراحل قضایی و تعزیراتی زمان زیادی می برد که تسریع در فروش و مساله انبارداری در بازدیدهای مقامات مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: بسیاری از کالاها از سال های ۹۳ و ۹۴ تاکنون در انبارها انباشت شده اند که اصلاح روش های موجود و تسریع در فروش با راه اندازی سامانه حراج اموال تملیکی یکی از شیوه های نو است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه حراج های حضوری مورد نقد قرار گرفته بود، گفت: شبهاتی از جمله ایجاد رانت و انحصار فروشی را مطرح کرده بود که راه اندازی سامانه الکترونیکی حراج فضایی به طور کامل شفاف با قدر رقابت برابر را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: این امر به وصول درآمد دولت نیز کمک و بستر حضور چند هزار نفری مردم از اقصی نقاط کشور را در حراج الکترونیکی فراهم می کند.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این سامانه شروعی برای ارتقا سازمان اموال تملیکی و تسریع در روند فروش اموال باشد.

وی با بیان اینکه سامانه اموال تملیکی کار رسمی خود را از ۱۱ دی ماه آغاز می کند، گفت: اول دی ماه ثبت نام برای شرکت در اولین حراج الکترونیکی آغاز و از سوی رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این سامانه برخط ظرفیت حضور بیش از ۱۰ هزار نفر را دارد.

سامانه حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی امروز(یکشنبه ۲۸ آذرماه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

کد خبر 48923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =