زیمنس جزئیات توافق با مپنا را اعلام کرد

سخنگوی زیمنس درخصوص انتقال تکنولوژی ساخت توربین های گازی کلاس اف به ایران گفت، یک موافقتنامه مجوز صدور تکنولوژی درازمدت بین زیمنس و مپنا به امضا رسیده که بر اساس آن توربین های گازی کلاس اف زیمنس توسط مپنا در ایران تولید خواهد شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ترند، ایران و شرکت مهندسی زیمنس آلمان اوایل ماه جاری یادداشت تفاهم هایی را برای تقویت همکاری ها به منظور مدرنیزه کردن زیرساخت های انرژی در ایران به امضا رساندند.
این قراردادها شامل خرید تکنولوژی برای تولید توربین های کلاس اف زیمنس با نام تجاری سی جی تی 5- 4000 اف و تحویل توربین های گازی کلاس اف و ژنراتورهایی برای نیروگاه بندر عباس در جنوب ایران است.
در حالی که پدرام سلطانی، معاون رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته ارزش این قرارداد به 3.5 میلیارد یورو می رسد، این شرکت از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.
یاشار آزاد، سخنگوی شرکت زیمنس در خصوص نیروگاه بندرعباس گفت، این اولین قرارداد فروش توربین های گازی کلاس اف بر اساس شرایط توافقنامه مجوز صادرات امضا شده بین دو طرف است.
وی افزود: «زیمنس قرار است 2 اکونوپکس کلاس اف شامل یک توربین گازی و یک ژنراتور به ایران تحویل دهد.» وی افزود، حجم قرارداد بالا و در حد چندین میلیون یورو است.
آزاد همچنین گفت، زیمنس توربین های گازی و ژنراتورها را به گروه صنعتی مپنا و ای پی سی که تحت مدیریت مپنا اداره می شود تحویل خواهد داد.
«اولین محموله در طی چند هفته اینده ارسال خواهد شد... توربین های گازی برای نیروگاه بندر عباس اولین ماشین هایی خواهد بود که تحویل خواهد شد، اما ما انتظار داریم امسال ماشین های بیشتری سفارش بگیریم.»
آزاد درباره گزارش ها درخصوص انتقال تکنولوژی ساخت توربین های گازی کلاس اف به ایران گفت، یک موافقتنامه مجوز صدور تکنولوژی درازمدت بین زیمنس و مپنا به امضا رسیده که بر اساس آن توربین های گازی کلاس اف زیمنس توسط مپنا در ایران تولید خواهد شد.
«بر اساس شرایط این قرارداد، مپنا برای تحویل توربین های گازی کلاس اف و ژنراتورهای مربوطه به بازار ایران و کشورهای همسایه با زیمنس همکاری خواهد کرد.»
«6 توربین گازی اول به صورت کامل توسط زیمنس تکمیل خواهد شد و سپس ما به صورت تدریجی این ارزش افزوده را به مپنا انتقال خواهیم داد.»
آزاد همچنین گفت، این موافقتنامه مجوز صادرات یک پیشرفت واقعی برای زیمنس در بازار ایران است که فرصت های رشد امیدوارکننده ای را برای این شرکت فراهم می سازد.

کد خبر 4896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =