فروش ۵۰۰ میلیارد تومان کالای تملیکی در ۲ ماه گذشته

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از فروش ۵۰۰ میلیارد تومان کالای تملیکی در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: از هفته آینده حراج فرش‌های تملیکی را در تهران برگزار می‌کنیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، عبدالمجید اجتهادی در مورد مهلت سه ماهه رئیس جمهور برای کاهش رسوب کالا در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: این سازمان نیازمند چند دسته اقدام برای پیشبرد اهداف از جمله کاهش رسوب کالا است. یکی از مسائل در رابطه با اصلاح ساختار و ساماندهی و نیروی انسانی بوده که پیشنهادی آن به تایید و امضای وزیر اقتصاد رسیده و در حال طی شدن مراحل قانونی در سازمان اداری و استخدامی کشور است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: ساختار سازمان در استان‌ها به شکل اداره مدیریت می شود و برخی استان‌ها مثل هرمزگان، خوزستان، تهران و بوشهر با توجه به حجم بالای اموال تملیکی که وجود دارد نمی‌توان آنها را با اداره مدیریت کرد و باید متناسب با حجم کار، ساختار و نیروی انسانی و دیگر مباحث اداری ارتقا یابد. بنابراین برخی ادارات استانی به مدیرکل ارتقاء خواهند یافت.

معاون وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به تایید ساختار پیشنهادی از سوی سازمان اداری و استخدامی، بیان داشت: متناسب با همین ساختار جدید، نیروی انسانی متخصص جذب خواهد شد. در حال حاضر تعداد نیروهای سازمان کمتر از ۷۰۰ نفر است و تعدادی نیز نیروی حفاظت فیزیکی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی انباردار با قرارداد معین کار، مسئولیت نگهداری از حجم وسیعی از کالاها را مشاهده می‌شود که سرقت‌های بزرگ از انبار رخ می‌دهد و هیچ کسی هم متوجه نمی شود. در یکی از استان‌ها انباردار پست را ترک کرده و رفته است، چون رابطه استخدامی خاصی با سازمان نداشته است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در مورد کاهش رسوب کالا تخلیه انبارها تصریح کرد: یکی از روش‌ها فروش اموال است که به صورت حراج الکترونیکی خواهد بود و سامانه آن توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد و از نیمه دی‌ماه عملیاتی می‌شود.

اجتهادی با بیان اینکه بدنبال کاهش فروش مذاکره‌ای کالا هستیم، یادآور شد: از این طریق فرصت‌های برابر برای همه متقاضیان ایجاد شده و قیمت واقعی کالا به درستی کشف شود. قطعاً در حراج الکترونیکی درصد خطا و فساد احتمالی پایین است. طیف وسیعی از مشتریان امکان رقابت پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در حراج هفته گذشته کسانی حضور داشتند که اسم اموال تملیکی را نمی دانستند و مطلع نبودند که امکان خرید برایشان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از شروع حراج فرش‌های تملیکی از هفته آینده خبر داد و گفت: عملکرد دو ماهه سازمان خوب بوده و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا فروخته شد و همچنین ۳۷۰ میلیارد تومان کالای تاریخ مصرف گذشته امحا شد.

کد خبر 48986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =