گشایش بزرگترین تشکل اقتصادی ایرانیان در چین

 اولین «اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین»، به عنوان بزرگترین و مهمترین تشکل اقتصادی ایرانیان مقیم در چین روز دوشنبه در نشستی با حضور نمایندگان تجار و بازرگانان مقیم شهرهای مختلف این کشور در پکن گشایش یافت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، در این نشست که با حضور «علی اصغر خاجی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و در محل سفارت کشورمان در پکن برگزار شد، روسا و اعضای شوراهای بازرگانان ایرانی در مناطق مختلف چین شامل پکن، شانگهای، گوانگجو و ایوو حضور داشتند.
شکل گیری این اتاق که در برگیرنده بخش های مختلف اقتصادی ایرانیان فعال در کشور چین است، ماحصل رایزنی ها و پیگیریهای طی یک سال اخیر سفارت جمهوری اسلامی ایران با تجار ایرانی مقیم چین بود.
همچنین در نشست امروز ترکیب هیات مدیره و نیز هیات رئیسه اتاق شامل رئیس، نایب رئیس، دبیرکل،منشی و خزانه دار انتخاب شدند.
در این نشست همچنین مقرر شد از این پس خدمات به تجار و بازرگانان فعال در حوزه اقتصادی چین توسط این تشکل جدید انجام شود.
تشکیل نشست های هم اندیشی و هماهنگی، بحث و تبادل نظر در خصوص یافتن راهکارهای مناسب همکاریهای اقتصادی میان دو کشور، بررسی ظرفیت های بازرگانی و اقتصادی موجود میان تجار ایران و چین در راستای توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی دو کشور از مهمترین اهداف این تشکل جدید عنوان شده است.
یکی دیگر از فعالیت های این اتاق، همکاری با اتاق بازرگانی ایران و گسترش مناسبات در زمینه های مختلف عنوان شده است.
راهنمایی و نیز پیگیری مشکلات تجاری و حقوقی اعضا، برگزاری جلسات مشترک با مسئولین سازمانهای دولتی ایران و چین ، اطلاع رسانی قوانین اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری دو کشور، هماهنگی و برگزاری نشست های مشترک و تورهای تجاری و نمایشگاهها و نیز دریافت نظرات کارشناسان در مورد مسائل تجاری و ... از جمله خدماتی است که قرار است «اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین» ارائه دهد.

کد خبر 4915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =