رشد ۳۰ درصدی صادرات کاشان نسبت به سال گذشته

رییس اتاق بازرگانی کاشان گفت: براساس آمار دریافتی از گمرکات استان اصفهان، از ابتدای سال تاکنون شهرستان کاشان ۳۶۰ میلیون دلار انواع کالا با رشد افزون بر ۳۰ درصد نسبت به سال قبل صادر کرده که این رکورد مناسبی برای این منطقه است.

«محمود تولایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی اگزیم نیوز، درباره مطالبه صنعتگران کاشانی از بانک توسعه صادرات، افزود: مدیران بانک توسعه صادرات برای چهارمین بار با صنعتگران و بازرگانان کاشان دیدار که به اذعان خودشان شرایط را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کردند.

رییس اتاق بازرگانی کاشان اظهار داشت: حوزه فعالیت بانک توسعه صادرات در منطقه و شعبه در حال حاضر توانسته جای خود را باز کند به طوری که اکنون بین صنعتگران و بانک یادشده اعتماد متقابل وجود دارد و باور داریم که این توسعه متوقف نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجودی که صنعتگران می دانند بانک توسعه صادرات از لحاظ تامین منابع مالی در جایگاه یکم قرار ندارد اما به دلیل کارایی و عملکرد خوبش انتظار دارند منابع بیشتری به این بخش اختصاص دهد تا صنعتگران بیشتری تشویق به مبادله و دریافت تسهیلات از آن شوند.

تولایی افزود: این که این شعبه امروز هیچ معوقه ای ندارد یک امتیاز به شمار می رود و به نظر می رسد بابت این امتیاز باید تسهیلات بیشتری از سوی این شعبه در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

وی پیشنهاد کرد که این بانک برای مشتری های خوش حساب موارد تشویقی در نظر بگیرد تا صنعتگران همکاری خود را با این بانک ادامه دهند.

رییس اتاق بازرگانی کاشان با بیان اینکه گمرک کاشان در رتبه ۱۴ یا ۱۵ کشوری قرار دارد، افزود: اکنون به دلیل مشکلات ارزی، صادرات برخی کالاهای ما در قبال واردات انجام می شود البته در این استان حجم خوبی از واردات و صادرات را داریم.

کد خبر 49235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =