۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های صنعتی قم مصوب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه با مسوولان ذیربط ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی زیرساخت شهرک‌های صنعتی و سه هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های صنعتی استان قم مصوب شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین در جلسه شورای اداری استان قم که به ریاست رییس جمهور و حضور اعضای هیات دولت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم تشکیل شد، افزود: بخش صنعت در استان قم رو به رشد و تکامل یافته است که جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و قابل تقویت است.

وی اضافه کرد: در دیدار با فعالان اقتصادی، سرمایه در گردش از جمله مشکلاتی بود که مطرح شد که امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه با هفت بانک که هفته آینده در بانک مرکزی امضا خواهد شد، تامین مالی زنجیره‌ای عملیاتی شود که تحقق آن تحول بسیار بزرگی در نظام مالی کشور است.

وی ادامه داد: اگر در مساله سرمایه در گردش هفت بانک فعال شود، بسیاری از مشکلات در حوزه سرمایه در گردش این بخش حل خواهد شد.

فاطمی امین با اشاره به اینکه ضرورت تامین مواد اولیه در استان قم پررنگ است، گفت: در بازار فولاد با اجرا شدن قوانینی بازار کاملا متعادل شد، اما در حوزه پتروشیمی هر هفته قیمت‌های پایه تغییر می‌کند.

وی افزود: در حوزه پتروشیمی با کمبود مواد اولیه مواجهیم که باعث می‌شود بسیاری از صنایع قم از جمله کفش و لوازم‌خانگی با چالش مواجه شود که در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم.

وی از آمادگی صنعت کفش و فرش قم برای جهش صادراتی خبر داد و بیان کرد: صادرات از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که امسال رشد خوبی در این حوزه داریم و برای سال آینده نیز اهداف بلندتری در نظر گرفتیم و از واحدهای فعال حمایت می‌کنیم.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: برای حل مشکل آلودگی صوتی معدن نرداغی به چهار راه‌حل رسیده‌ایم و امیدواریم این مشکل به‌زودی حل‌وفصل شود.

وی افزود: پسماندهای شهرک سلفچگان نیز که مربوط به قیر و تسویه روغن است، با نوسازی و کاهش آلایندگی در اسرع وقت حل خواهیم کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح‌های عمرانی حضور یافتند.

در جریان این سفر موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 49265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =