گشایش دروازه های آ سه آن با کلید ویتنام

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و ویتنام اعلام کرد: طبق توافقات صورت گرفته میان مسئولان دوکشور، حجم تجارت تهران و هانوی به بیش از ۲ میلیارد دلار در پنج سال آینده خواهد رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و ویتنام اعلام کرد: طبق توافقات صورت گرفته میان مسئولان دوکشور، حجم تجارت تهران و هانوی به بیش از 2 میلیارد دلار در پنج سال آینده خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، «محمدرضا نعمت‌زاده» روز سه‌شنبه با بیان این مطلب در سالن خلیج فارس و در حضور رئیس‌جمهوری ویتنام افزود: دو کشور دارای روابط سیاسی و اجتماعی خوبی هستند و همواره در عرصه‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت کرده‌اند.
وی افزود: در پی توافق برد ـ برد ایران با گروه 1+5 امیدواریم با برطرف شدن برخی موانع بتوانیم پتانسیل‌های بیشتری را که بین دو کشور وجود دارد، به بهره‌برداری برسانیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: دوکشور همواره روابط اقتصادی خود را در طول تحریم‌ها با هم حفظ کرده‌اند، ما مطمئن هستیم با حضور هیات عالی رتبه ویتنام در ایران، می‌توانیم به هدفی که ترسیم شده دست پیدا کنیم.
نعمت‌زاده ادامه داد: ایران و ویتنام می‌توانند روابط خود را در حوزه‌های مختلف فناوری، فرهنگی و اقتصادی افزایش دهند، چرا که دو کشور دارای ملتی مقاوم هستند و شتاب خوبی در استفاده از فرصت‌ها در عرصه‌های مختلف دارند.
 وی گفت: ما به دنبال یک شریک اقتصادی مهم و دوست در جهان هستیم و قطعا جمعیت 90 میلیون نفری ویتنام و عضویت این کشور در اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا معروف به آسه آن (ASEAN) و بازار 80 میلیون نفری ایران می‌تواند در رسیدن به اهداف راه‌گشا باشد.
نعمت‌زاده اظهار داشت: دو طرف می‌توانند در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، آموزش، نفت‌وگاز و سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تولید مشترک محصولات صنعتی، معدن و خدمات فنی و مهندسی و حمل ونقل همکاری های گسترده‌ای داشته باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تفاهمنامه‌هایی که بین بانک‌های مرکزی دو کشور به امضاء رسیده است، راه برای فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور باز شده است و امیدوارم در آینده نیز هموارتر شود.
 

ایران و ویتنام دروازه تجارت شرق و غرب آسیا هستند
رئیس جمهوری ویتنام اعلام کرد: ایران و ویتنام به عنوان دو کشور مهم در قاره آسیا می‌توانند دروازه‌های  تجارت با اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا (ASEAN) و کشورهای مستقل همسود (CIS) و خاورمیانه باشند.
«تران تان سانگ» افزود: مقامات دو کشور تصمیم گرفته‌اند که در طول پنج سال آینده حجم تجارت خود را به 2 میلیارد دلار برسانند، ما بعد از 43 سال رابطه با ایران، همچنان به دنبال همکاری‌های بیشتر سیاسی و اقتصادی با ایران هستیم.
رئیس جمهوری ویتنام گفت: دو کشور از نظر سیاسی و جغرافیایی مشترکات خوبی دارند و بازارهای بزرگ و مناسبی برای کالاهای یکدیگر محسوب می‌شوند. بنابراین باید دو طرف تلاش کنند تا همکاری‌های اقتصادی بیش از گذشته گسترش یابد اقدامی که تاکنون نتوانسته‌ایم به خوبی از آن استفاده کنیم.
وی افزود: من اینجا هستم تا این پیام را برسانم که تضمین می‌کنیم روابط دو کشور تقویت می‌شود و روابط اقتصادی نیز افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.
سانگ ادامه داد: ویتنام توانسته با 70 سازمان مختلف روابط خوبی برقرار کند و 6 هزار شرکت مختلف را در جهان به ثبت برساند و حضور خوبی نیز در جلسات و فعالیت‌های آ.سه.‌آن دارد و از طرف دیگر با آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، چین و کشورهای اتحادیه اروپا همکاری‌های اقتصادی خود را گسترش داده است.
وی با بیان اینکه ویتنام عضو پیمان ترانس پاسفیک است، گفت: ویتنام می‌تواند 70 میلیارد دلار فعالیت تجاری داشته باشد و قطعا ایران نیز بازار خوبی برای ویتنامی‌ها محسوب می‌شود و می‌توانیم از منافع سرشاری که در اختیار دو طرف قرار دارد، به صورت مشترک استفاده کنیم.
رئیس جمهوری ویتنام گفت: مطمئن هستم می‌توانیم شرکای خوبی برای یکدیگر باشیم و به سرمایه‌گذاران ایرانی تضمین می‌دهیم که می‌توانند با آسودگی خیال در ویتنام که دارای مشوق‌های فراوانی است، سرمایه‌گذاری کنند.
همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و ویتنام صبح امروز سه شنبه با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، رئیس جمهوری ویتنام و 40 تن از تجار و بازرگانان بزرگ این کشور، تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی و روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و ویتنام در سالن خلیج فارس برگزار شد.

 

کد خبر 4933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =