سفر هیات بازرگانی پاکستان به ایران بسیار مفید بود/ تجارت دوسویه به زودی جان می گیرد

اسلام آباد - ایرنا - قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع 'لاهور' پاکستان سفر اخیر هیات ۲۶ نفره این اتاق متشکل از بازرگانان و فعالان تجاری به شهرهای مختلف ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت که تجارت دوسویه میان ایران و پاکستان به زودی دوباره جان می گیرد

'الماس حیدر' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال دستور بانک مرکزی پاکستان به بانک ها و موسسات مالی این کشور برای اقدام فوری جهت از سرگیری همکاری های بانکی با ایران، مکانیسم بانکی و کانال های بانکی میان دو کشور قبل از پایان ماه جاری میلادی (حداکثر ظرف مدت دو هفته) از سر گرفته خواهد شد.
اخیرا هیات 26 نفره اتاق بازرگانی و صنایع لاهور برای بررسی زمینه های افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران در شراط بعد از لغو تحریم ها، به شهرهای مختلف ایران سفر کرد.
قائم مقام اتاق بازرگانی لاهور همچنین گفت که نمایندگانی از سه بانک پاکستانی شامل 'بانک پنجاب'، 'بانک میزان' و 'بانک الفلاح' در جمع هیات بازدید کننده از ایران حضور داشتند و ملاقات های مفیدی با مسئولان بانک مرکزی و بانک های مختلف ایرانی انجام دادند.
وی گفت: بانک های دو کشور با یکدیگر در تماس هستند و امیدواریم روند گشایش 'ال سی' از سوی بانک ها با هدف ارتقای حجم تجارت میان دو کشور به زودی تکمیل شود.
این مسئول اتاق بازرگانی لاهور گفت که افراد فعال در حوزه واردات نفت و گاز پاکستان نیز در هیات یاد شده حضور داشتند و در حوزه کاری خود، در این سفر تماس هایی با طرف های ایرانی برقرار کردند و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.
وی همچنین از سفر قریب الوقوع دو گروه از فعالان تجاری پاکستان در حوزه صادرات پارچه و منسوجات و مواد غذایی این کشور به ایران خبر داد و گفت که این سفر ها تا قبل از پایان ماه آینده میلادی (آوریل) انجام خواهد شد.
الماس حیدر همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان اشاره کرده و گفت که انجام این سفر در شرایط بعد از لغو تحریم ها، می تواند زمینه های بسیار خوبی برای گسترش همکاری های دو همسایه به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری فراهم کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با سفر روحانی به پاکستان، اجرا و تکمیل طرح های کلان همکاری های اقتصادی دو کشور از جمله طرح خط لوله گاز، افزایش صادرات برق ایران به پاکستان، طرح های توسعه ارتباط ریلی و جاده ای میان دو کشور و سایر همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو طرف تسریع شود.
الماس حیدر همچنین از نبود خطوط پروازی کافی میان ایران و پاکستان به ویژه نبود خطوط پروازی میان لاهور-تهران و اسلام آباد-تهران اظهار نارضایتی کرد و گفت که در جریان سفر هیات بازرگانی لاهور به ایران، بر ضرورت افزایش خطوط پروازی میان دو کشور و همچنین تسهیل صدور روادید برای فعالان اقتصادی و بازرگانی تاکید شد زیرا تحقق این مهم می تواند موجب تسهیل در رفت و آمد تجار دو کشور و افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی شود.
قرار است یک هیات بزرگ متشکل از فعالان تجاری و اقتصادی ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در سفر آتی به پاکستان همراهی کند. روحانی در دهه نخست فروردین 1395 به اسلام آباد سفر می کند.

کد خبر 4937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =