۳۰۰ میلیارد تومان انتقال منابع از صندوق به بانک

عقد قرارداد ریالی مابین بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی به منظور گسترش فعالیت های حمایتی این بانک به واریز ۳۰۰ میلیارد تومان از این صندوق به حساب بانک توسعه صادرات منجر شد

مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: عقد قرارداد ریالی مابین بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی به منظور گسترش فعالیت های حمایتی این بانک به واریز 300 میلیارد تومان از این صندوق به حساب بانک توسعه صادرات منجر شد. مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همایش بررسی عملکرد این بانک در سال جاری گفت: کمبود منابع یکی از دغدغه های بانک توسعه صادرات در ابتدای سال جاری بود، چرا که سال 93 در مقاطعی مجبور به اخذ تسهیلات بین بانکی بودیم به طوری که روزانه 60 تا 70 میلیون تومان زیان در کارنامه بانک ثبت می شد اما از ابتدای سال جاری خوشبختانه با منابع پایدار همراه بودیم به طوری که بانک توسعه صادرات تا به امروز ارائه کننده تسهیلات بین بانکی بوده نه گیرنده.

وی افزود: در بخش فعالیت های پساتحریم جلسات متعددی برگزار شده که نتیجه آن تلاش مضاعف برای برقراری ارتباط از سوی بانک توسعه صادرات با بانک های مطرح کشورهای اروپایی، کره و ژاپن است، این بانک قصد دارد برای گسترش تعاملات بانکی در سطح بین الملل را با بانک هایی که مراودات تجاری بالایی با آنها داریم هدف قرار دهد. همچنین پس از برقراری سوئیفت بخشی از منابع بانک آزاد شد که امیدواریم سال آینده بهتر از امسال در حوزه پساتحریم عمل کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اهمیت تعاملات برون سازمانی فعالیت های بسزایی انجام شده چرا که موفقیت یک مجموعه به تعاملات درون سازمانی نیست بلکه تعاملات با دیگر سازمان ها می تواند کارنامه درخشانی برای یک مجموعه به همراه داشته باشد. با توجه به اهمیت تنها اگزیم بانک کشور مراودات بانک توسعه صادرات و بانک مرکزی حائز اهمیت بوده که به تبع این موضوع  همکاری گسترده ای با سازمان مدیریت، وزارت اقتصاد و امور دارای، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، صندوق توسعه ملی و دیگر سازمان های زیربط داشته ایم.

وی از عقد قرار داد جدید ریالی مابین بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: به تازگی قرارداد ریالی از سوی بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی به منظور گسترش فعالیت امضا شده که به همین منظور 300 میلیارد تومان از این صندوق به حساب بانک توسعه صادرات واریز شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات عنوان کرد: برای تسریع و بهبود امور بانکی همکاری مطلوبی میان شرکت های تابعه بانک توسعه صادرات اعم ازشرکت های تامین سرمایه، هلدینگ ها، کارگزاری و سایر مجموعه ها صورت گرفته است.

صالح آبادی  افزود: در سال جاری هیچ مصوبه‌ای از سوی هیات مدیره به تصویب نرسیده که پشتوانه مالی نداشته باشد، تمام مصوبه های اعتباری کمیته اعتبارات و هیات مدیره و شعب همه پشتوانه مالی داشتند که اگر شرایط اجرایی آن ایجاد می‌شد پرداخت های لازم صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به خطوط اعتباری ریالی و ارزی این بانک بیان کرد: امیدواریم خطوط اعتباری داخلی ریالی و ارزی که از بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی اخذ کردیم بتوانیم تقویت کنیم، البته برنامه هایی برای خطوط اعتباری خارج از کشور که تحریم ها مانع از احیای دوباره آنها می شد تدوین شده که با اجرا شدن آن منابع بانک  در سال آینده تقویت می شود.

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار  در خصوص برنامه های  تدوین شده سال آینده بانک توسعه صادرات گفت: طرح ها و برنامه های  اجرایی  سال آینده این بانک روز گذشته در هیات مدیره تصویب شد که از امروز به تمامی شعب ابلاغ خواهد شد، با اجرای این برنامه امیدواریم که عملکرد سال 95 بهتر از سال جاری باشد.  در این میان برقراری ارتباطات بین المللی و بهره گیری از ظرفیت های خالی که در بانک توسعه صادرات وجود دارد در اولویت قرار دارد.

کد خبر 4942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =