آزادی صادرات و واردات راهبرد اصلی دولت در حوزه تجارت است

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استراتژی و راهبرد اصلی دولت در حوزه تجارت، آزادی تجارت، واردات و صادرات است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، "رضا محتشمی پور" امروز (سه‌شنبه) در جریان افتتاح پنجمین نمایشگاه زنجیره ارزش صنایع لاستیک در محل هتل المپیک تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه هم مخالف محدودیت‌های وارداتی و هم مخالف با محدودیت‌های صادراتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل التهاب‌هایی که از قبل وجود داشت، محدودیت‌هایی قرار داده شده بود، اما در دولت جدید به دنبال کاهش آنها خواهیم بود.

وی گفت: این کاهش محدودیت‌ها باید کنترل‌شده باشد، تا بتوانیم بازار داخل را مدیریت کرده و نگرانی از حیث تأمین نداشته باشیم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در این زمینه، مبنا آزادسازی صادرات است که به سمت آن حرکت خواهیم کرد و در آینده در این خصوص همراه با توسعه تولید، گام‌های بیشتری خواهیم برداشت.

در این همایش "روح‌الله عباسپور" سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز دولت و مجلس موضوع دیپلماسی اقتصادی را مطرح می‌کنند و این یعنی درک درست از مشکلات در حوزه صادرات وجود دارد.

وی با اشاره به رتبه ۸۶ ایران دربین ۱۲۶ کشور جهان در موضوع تسهیل فضای کسب‌وکار، تاکید کرد: در هیچ شرایطی نباید کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل شوند.

عباسپور ادامه داد: در این پیوند قوانینی که در مجلس وضع می‌شود باید طوری باشد که به حبس مدیران و سرمایه‌گذاران، همچنین حبس ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز منجر نشود و حتی اگر مدیران یادشده محکومیت‌های قطعی پیدا کردند باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای تأمین استان‌ها مطرح‌شده و امهال گرفته شود تا عزت و کرامت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در جامعه حفظ شود.

وی بیان داشت: قوانین رفع موانع تولید، همچنین مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با واردات بی‌رویه، قوانین خوبی است که در مجلس وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را تأمین نقدینگی برشمرد و تأکید کرد ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در سطح جامعه باید به سمت تولید هدایت شود و همچنین مقرر بود ۳۰ درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حمایت از تولید اختصاص یابد که هنوز محقق نشده است.

پانزدهمین همایش و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک با شعار "تایر سبز" برگزار می‌شود که ۳۰۰ مقاله از سوی شرکت‌های تایرسازی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به دبیرخانه همایش ارسال شد.

همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک در متراژ یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و با ۵۵ غرفه برپاشده است.

تایرسازان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه موفق به تولید ۱۸ میلیون و ۲۳ هزار و ۲۹۳ حلقه انواع لاستیک برای خودروهای سواری، باری، تجاری، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی شدند.

این میزان تولید مشتمل بر ۱۹۴ هزار و ۶۹۰ تن تایر است.

تولیدات تایرسازان در ۹ ماهه امسال از نظر وزنی تعداد حلقه سه درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 49585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =