هیات تجاری اتاق ایران به عراق می‌رود

هیات تجاری اتاق ایران به ریاست غلامحسین شافعی با هدف تحقق همکاری نزدیک‌تر دو کشور در حوزه‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در سفری سه روزه عازم عراق می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، هیات تجاری اتاق ایران به ریاست غلامحسین شافعی فردا عازم عراق خواهد شد تا در سفری سه روزه زمینه‌های همکاری نزدیک‌تر دو کشور در حوزه‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را مورد بحث و بررسی قرار داده و با مسئولان، تجار و فعالان اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

سفر رئیس اتاق ایران به همراه یک هیات ۴۰ نفره به عراق بنا به دعوت عبدالرزاق الزهیری رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق انجام می‌شود و قرار است رئیس اتاق ایران پیشنهادات خود برای تحقق همکاری‌های نزدیک‌تر دو کشور را مطرح کند.

این هیات که متشکل از روسای اتاق‌های هم‌مرز با عراق، روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران و مدیران شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی است از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه در شهرهای بغداد، کربلا و نجف حضور خواهد داشت.

رئیس اتاق ایران در جریان این سفر قرار است دیدارهایی با برخی وزرا و مسئولان دولت عراق از جمله وزرای تجارت و حمل‌ونقل و همین‌طور فعالان بخش خصوصی از جمله رئیس سازمان سرمایه‌گذاری، رئیس اتحادیه‌های بازرگانی، رئیس اتحادیه صنایع و رئیس اتحادیه کشاورزان عراق داشته باشد.

علاوه بر این هم‌زمان با حضور هیات تجاری ایران در عراق قرار است همایش فرصت‌های تجاری ایران و عراق در اتحادیه اتاق‌های بازرگانی این کشور در بغداد برگزار و تجار و فعالان اقتصادی دو کشور دیدارهای رودررو داشته باشند.

همچنین قرار است در کربلا و نجف هم دو همایش تجاری با حضور صاحبان صنایع این دو استان برگزار و راه‌های همکاری‌های نزدیک‌تر میان تجار دو کشور در حوزه‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بررسی شود.

کد خبر 49701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =