افزایش صادرات دام کوچک به کشورهای خلیج فارس

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات دام کوچک به کشورهای خلیخ فارس در سال جاری افزایش یافته است و امسال ۸۷۰ هزار رأس دام، ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ نیز صادر شده است.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات دام کوچک به کشورهای خلیخ فارس در سال جاری افزایش یافته است و امسال 870 هزار رأس دام، 150 هزار تن مرغ و تخم مرغ نیز صادر شده است. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایسنا، حسن رکنی در همایش کشاورزان رشتخوار که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر 9 میلیون تن شیر در کشور توسط دامداران تولید شده که امسال 650 هزار تن لبنیات کشور صادرات شده است. وی با اشاره به خشکسالی‌های مفرط در منطقه رشتخوار خاطرنشان کرد: باید از آب موجود به صورت مدرن و علمی استفاده شود که طبیعتاً یک تکلیف است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی همچنین با تاکید بر استفاده بهینه از آب، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و رفع مشکل خرده‌مالکی و اداره آن به صورت تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: در جنوب کشور امسال 550 هزار هکتار اراضی به بخش کشاورزی افزوده شده و آب آن هم تأمین شده است که این امر باعث افزایش 9 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور می‌شود.

وی با ذکر این که دولت به کشت گلخانه‌ای توجه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: باید کشاورزان مناطق کم‌آب به سمت تولیدات گلخانه‌ای با بهره‌گیری کار علمی بروند و این امر باعث می‌شود بیش از 7 میلیارد متر مکعب در سال صرفه‌جویی شود. معان تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مطالبات شهرستان رشتخوار در خصوص تخصیص اعتبار آبخیزداری و آبخوان‌داری گفت: این مطالبه را پی‌گیری خواهم کرد.

در این جلسه، فرماندار رشتخوار از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستار افزایش اعتبارات و تسهیلات حوزه کشاورزی برای آبیاری تحت فشار نوین اراضی شهرستان شد و گفت: از محل ماده 180 شهرستان سه میلیارد تومان امسال به این امر تخیص یافته است. خالقداد عرب با اشاره به سکوت کشاورزان که خود هزار فریاد است، خواستار تمکین بانک کشاورزی برای استمهال وام‌های کشارزا ن در این شهرستان شد.

وی گفت: دشت‌های رشتخوار یکی از فقیرترین دشت‌های استان و کشور است که نگاه ویژه دولت را برای استفاده بهینه آب از این دشت‌ها برای کشاورزان می‌طلبد.

نماینده کشاورزان رشتخوار هم در انجمن صنفی این شهرستان، از معاون وزیر کشاورزی خواست که دولت کنتور حجمی به صورت رایگان برای چاه‌موتورهای کشاورزان نصب نماید چرا که نصب کنتور هوشمند دارای ایراداتی است و مصرف برق را افزایش می‌دهد که به زیان کشاورزان است. محمدناصر نوریان همچنین خواستار ورود دولت برای پلمپ 300 هزار چاه غیر مجاز در سطح کشور شد که 25 هزار آن در خراسان رضوی است.

وی با انتقاد از دولتها در کم‌توجهی به حوزه کشاورزی خواستار سه کمک دو هزار میلیارد تومانی برای بستن چاه‌های غیرمجاز استان خراسان شد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد ما کسر مخزن آب‌های زیرزمینی در استان نداریم .

کد خبر 498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =