اتاق بازرگانی و حیاط خلوت‌ اقتصادی دولت های یازدهم و دوازدهم باید پاسخگو باشند

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق بازرگانی و حیاط خلوت‌ اقتصادی دولت های یازدهم و دوازدهم مصونیت ندارند و باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

به گزارش اگزیم نیوز، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۵ بهمن‌ مجلس شورای اسلامی سلمان اسحاقی در تذکر شفاهی گفت: امروز مبارزه با فساد و دفاع از حق ملت در فضای کشور تحریف می‌شود، مخاطب من مردم هستند ، مردم عزیز؛ جان ناقابل ما فدای شما و اندک آبرویی که داریم که آن هم به لطف خداوند شما به ما داده‌اید، فدای شما. بعضا می‌گویند این صحبت‌ها را برای انتخابات مطرح می‌کنند، ما نمایندگان اعتقاد داریم آنقدر شب اول قبر به ما نزدیک است که انتخابات دور بعد مجلس نزدیک نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: چه شده که امروز لرزه بر پیکره اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم افتاده است؟ چند ماه گذشته موضوع تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی مطرح شد، در قانون هزینه‌های اتاق‌های بازرگانی ایران مصوب سال ۱۳۷۲ تغییراتی انجام شد و آقایان اتاق آمدند تا با نمایندگان مذاکره کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان را نتوانستند به نفع خودشان مصادره کنند و نمایندگان از موضوع تحقیق و تفحص کوتاه نیامدند و از تغییر قانون و هزینه‌های اتاق بازرگانی، به نفع مردم کوتاه نمی‌آیند، به دلیل آنکه وظیفه ذاتی ما مبارزه با فساد است و با مردم عهد می‌بندیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی افزود: نایب رئیس مجلس گفتند که دیروز از اتاق بازرگانی برای چاره‌اندیشی و عذرخواهی آمده بودند، آقایان؛ عذرخواهی شما مگر می‌تواند جان آن مردی که به دلیل وضعیت اقتصادی خودکشی کرده و یا کلیه‌اش را فروخته است، برگرداند؟

اسحاقی با اشاره به صحبت‌های زنگنه درباره مافیای زعفران گفت: آقای زنگنه نماینده تربت حیدریه و مه ولات و زاوه دیروز گفت که با مافیای زعفران مبارزه می‌کنیم، همشهری من آن کشاورزی است که رئیس شورای ملی زعفران است و اموال خود را فدای ملت کرده و در اختیار ملت گذاشته است. همشهری من آن کسی است که کارآفرینی می کند، همشهری من آن کسی است که به خوبی در کشور واگن‌سازی انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید با مافیای زعفران مبارزه کنید آدرس آن را من به شما می دهم، فردی که ۴۷ تن زعفران را در انبار خود گذاشته است و هر شب لرزه بر پیکره من می‌گذارد که ورود این ۴۷ تن به بازار می‌تواند اقتصاد این مرز و بوم را مخدوش کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: پیرو حرف مقام معظم رهبری هستیم و اجازه نخواهیم داد این مجلس درگیر مسائل حاشیه‌ای شود.

کد خبر 49972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =