بهره مندی وسیع سهامداران از ۴۸ طرح سرمایه گذاری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بهره مندی سهامداران از ۴۸ طرح جدید سرمایه گذاری صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: حدود ۵۰ میلیون نفر سهامداران این شرکت‌ها هستند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مجید عشقی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره تاثیر سرمایه گذاری ۴۸ طرح صنعتی بزرگ در بورس افزود: از ۷ شرکت که در این طرح‌ها سرمایه گذاری کردند ۶ شرکت بورسی هستند که حدود ۲۵ درصد ارزش بازار بورس را تشکیل می‌دهند.

 وی افزود: حدود ۵۰ میلیون نفر سهامداران این شرکت‌ها هستند، چون بخش زیادی از سهام این شرکت‌ها در سبد سهام عدالت قرار دارد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها با سرمایه گذاری‌هایی که در سال‌های گذشته انجام دادند در چند سال اخیر بخش زیادی از تامین ارز مورد نیاز کشور را داشتند و همچنین نیاز داخلی را هم با محصول‌های تولیدی خود تامین کردند.

عشقی گفت: با این سرمایه گذاری‌ها روند رو به رشد تولید و سودآوری این شرکت‌ها ادامه پیدا می‌کند و آینده بازار سرمایه را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با جدیتی که دولت در این زمینه دارد و کاری که توسط کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران انجام شد، برای بقیه شرکت‌ها از تسهیل سرمایه گذاری و تعریف طرح‌های جدید باید این اتفاق بیفتد تا سودآوری این شرکت‌ها در سال‌های آینده تضمین شود.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: امیدوارم در طرح‌های عظیم گاز و نفت هم این شرایط را داشته باشیم و طرح‌های جدید را تعریف کنیم.

وی گفت: آنچه که موجب شد این شرکت‌ها بتوانند این حجم از سرمایه گذاری‌ها را خودشان تعریف کنند قدرت سودآوری و نقدینگی آنهاست و با سودآوری که در سال‌های گذشته داشتند این طرح‌ها را تعریف کردند.

عشقی افزود: برای اینکه اقتصاد ما رشد کند باید بپذیریم این شرکت‌ها سودآور باشند، چون این شرکت‌ها طرح‌های جدید تعریف می‌کنند که موجب رشد اقتصادی، اشتغال و سایر مولفه‌های رشد می‌شوند و از طرفی سهامداران این شرکت‌ها بهره مند می‌شوند.

کد خبر 50328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =