برخورد با تخلفات مالیاتی در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: کسانی که در مناطق آزاد تخلفات مالیاتی انجام می‌دهند و با ثبت شرکت سعی در فرار مالیاتی دارند باید شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، سعید محمد اظهار داشت: اکنون باید با وضع قوانین دقیق و کارشناسی شده از تخلفات مالیاتی و ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره مناطقی که ورود و خروج کالا با نظارت و مدیریت مناطق آزاد صورت می‌گیرد نیز گفت: در حال حاضر سامانه یکپارچه ورود و خروج کالا به صورت برخط در اختیار نهادهای نظارتی و اقتصادی قرار دارد و تمامی ثبت سفارشات و آمارها در اختیار آنان قرار گرفته است.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد همچنین افزایش مناطق آزاد را به صلاح کشور ندانست و افزود: در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر در مناطق آزاد زندگی می‌کنند و متاسفانه در ابتدای سال، تصویب هفت منطقه آزاد جدید، کار درستی نبوده، چرا که هنوز ظرفیت و اهداف مناطق فعلی محقق نشده و افزایش مناطق محروم برای رفع محرومیت نه تنها نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه بر معضلات آن‌ها خواهد افزود.

مصوبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس مبنی بر تأسیس ۸ منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ۷ منطقه آزاد جدید کاهش یافت و تصویب شد و سپس ۵ خرداد امسال از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال شد.

این قانون، ماده واحده شامل ۷ منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان، بانه-مریوان در استان کردستان، مهران در استان ایلام، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه می‌شود.

کد خبر 50402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =