اجرای طرح درج قیمت تولید، کاهش قیمت ۴۵۰۰ قلم کالا را به دنبال داشته است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای تغییر سیاست درج قیمت فروش و اجرای طرح درج قیمت تولید از هفت هزار کالاهای مشمول این طرح تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا شناسایی شده که کاهش قیمت را برای مصرف کنندگان در برداشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس تابش روز شنبه در جمع خبرنگاران استان در رشت با اشاره به اجرای تغییر سیاست حذف قیمت فروش محصولات، افزود: متاسفانه گیلان از استان‌هایی است که بدلیل ابهاماتی که تولید کنندگان و حتی اعضای ستاد تنظیم بازار داشتند این طرح را به خوبی اجرا نکرده است.

وی اظهار داشت: هدف این برنامه شفاف سازی است که نظام قیمت و حقوق مصرف کننده را به همراه دارد و تولیدکنندگان باید روی کالا قیمت تولید محصول را درج کنند.

رییس حقوق مصرف تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با بیان اینکه کالا در داخل کشور به صورت کالا مصرفی پُرگردش یا کالای مصرفی بادوام عرضه می شود، افزود: برای گروه نخست یعنی کالاهای مصرفی پرگردش مصرف‌کنندگان از قیمت درج شده کالا بیشتر از ۳۰ درصد نباید پرداخت کنند و در گروه دوم نیز نباید بیشتر از ۲۰ درصد باشد.

تابش گفت: از هفت هزار قلم کالای مشمول در این طرح تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا شناسایی شده که این شفافیت کاهش قیمت را برای مصرف کنندگان در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از حقوق خود دفاع کنند، اظهار داشت: اگر مردم به حقوق خود آشنا باشند از حقوق خود نمی‌گذرند و با اجرایی شدن این طرح مردم به سمت واحدهای صنفی خواهند رفت که حقوق شان را به رسمیت می شناسند.

معاون وزیر صمت گفت: باید در کف بازار صدای مردم باشیم و کسی که حقوق مصرف کننده را محترم نمی شمارد با عدم خرید از آن برایش احترام قائل نشویم.

کد خبر 50666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =