درج قیمت تولیدکننده روی کالا با ایجاد شفافیت، دست دلالان را کوتاه می‌کند

معاون اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران گفت: طرح درج قیمت تولید کننده با ایجاد شفافیت، به استانداردسازی نظام توزیع و به تصمیم گیری نظام برنامه‌ریزی کالاها کمک شایانی می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز، «رضا وفایی یگانه» روز سه شنبه در گفت‌وگویی، در مورد درج قیمت تولیدکننده روی کالاها با عنوان «طرح خرید شفاف» اظهار داشت: این طرح هزینه‌های نظام توزیع را شفاف کرده و به کشور در جهت استاندارد سازی نظام توزیع که از دغدغه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، کمک می‌کند.

وی افزود: این طرح با ارائه دقیق داده‌ها و اطلاعات، برای فعالان اقتصادی و ساماندهی قیمت کالاها بسیار موثر است و مشخص می‌کند که چه هزینه‌هایی برای تولید کننده ایجاد شده است و سود واسطه گری افشا می‌شود.

معاون اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران ادامه داد: با اجرای این طرح و مشخص شدن تفاوت بین قیمت تولیدکننده و قیمت نهایی کالاها، میزان کارامدی نظام توزیع و لجستیک کشور مشخص می‌شود. 

به گفته وی، این طرح بدون شک با حذف سیستم دلالی و واسطه گری به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

وفایی یگانه با اشاره به اینکه امکان دارد این طرح مقداری سردرگمی برای مصرف کننده نهایی ایجاد کند، گفت: با درج قیمت تمام شده بر روی کالا باید نحوه محاسبه آن مشخص شود که مصرف کننده نهایی چه مبلغی را پرداخت کند.

وی بیان داشت: نباید سردرگمی برای مصرف کنندگان در نحوه محاسبه درصد افزایش قیمت تولیدکننده ایجاد شود و اختلافی بین خریدار و فروشنده به وجود نیاید.

معاون اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در اجرای طرح تولیدکننده توجه به برند کالاها مهم است، ادامه داد: تولیدکنندگان برای اینکه کالاهایشان برند شود در کیفیت و خدمات هزینه کرده و زحمت کشیده‌اند که نیاز است به این موضوع اهتمام ویژه شود.

وی تاکید کرد: در بازارهای جهانی نیز برندسازی مهم است و کالاهای برند در قیمت با سایر کالاهای یکسان نیستند که امیدواریم در این طرح نیز به این موارد پرداخته شود.

کد خبر 50757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =