رایزن بازرگانی ایران در پاکستان: فضا برای همکاری‌های نتیجه محور فراهم است

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به توسعه تعاملات دو کشور طی سال‌های اخیر و جدیت متقابل برای بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی، گفت: فضای لازم برای توسعه همکاری‌های تجاری فراهم شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «حسین امینی» روز جمعه در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی که با مشارکت کشورمان و حضور شرکت‌های مختلفی از ایران در شهر «کراچی» برگزار شده است، افزود: خوشبختانه نگاه مثبت و رویکرد سازنده‌ای میان دو کشور برای پیشبرد اهداف متقابل از جمله تسهیل تجارت و استفاده از فرصت‌های یکدیگر وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان در تهران و برنامه آتی برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در اسلام‌آباد، گفت: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند لذا جدای از برخی مسائل فنی، دو کشور مصمم به استفاده از راهکارهای موثرتر مانند تهاتر برای حمایت از جامعه بازرگانی و گسترش تجارت مشترک هستند.

امینی اظهار داشت: افزایش آشنایی بازرگانان و جامعه تجار ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر در عرصه‌های مختلف یکی از روش‌های موثر برای کمک به افزایش تعاملات اقتصادی است و در همین راستا برگزاری نمایشگاه‌های تجاری-بازرگانی نقش موثری را می‌تواند ایفا نماید.

وی حضور فعال شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین المللی بازرگانی پاکستان را در معرفی ظرفیت‌های کشورمان بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: هم افزایی بخش خصوصی برای کمک به آشنایی دو کشور از فرصت‌های تجاری و افزایش حجم تجارت متقابل اجتناب ناپذیر است.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان با تاکید بر اهمیت سیاست کشورمان برای تعمیق روابط با همسایگان، گفت: پاکستان به عنوان همسایه مهم با مرزهای مشترک طولانی قادر به بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف و تامین نیازهای خود است و از این طریق می‌توانیم انتظارات جامعه تجار دو کشور را تامین نماییم.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی بازرگانی با حضور فعال کشورمان و همراهی ۸ شرکت از جمهوری اسلامی ایران امروز در شهر «کراچی» در جنوب پاکستان گشایش یافت.

این رویداد دومین همکاری مشترک دو همسایه دوست و برادر پس از سفر اخیر مشاور نخست وزیر و سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان به ایران و برگزاری نهمین نشست کمیته مشترک تجاری به شمار می‌رود.

برگزاری نمایشگاه بازرگانی مبنی بر اینکه اولین رویداد بین المللی در مرکز نمایشگاه‌های کراچی با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در پساکرونا است، نیز بسیار مهم قلمداد می‌شود.

کد خبر 50844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =